Hlavní obsah

Malé MPV roku 2003 v nárazových testech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nezávislé sdružení Euro NCAP zveřejnilo testy vozů třídy "malé MPV". Vítězem se dle očekávání stal Renault Scénic, i když z testů je zřejmé, že mu vyrostli silní konkurenti. Sesterský Kangoo, VW Touran, ale hlavně nový Focus C-MAX dokazují, že i malé automobily mohou být pro své pasažéry, ale i okolí bezpečnější, než se na první pohled může zdát.

Foto: Adam Halmoši
Článek

Při čelním a bočním nárazu se nový Renault Scénic opravdu ukázal. Bezkonkurenčních pět hvězdiček, což je maximální možné hodnocení, při čelním a bočním nárazu neohrozily ani menší nedokonalosti na přední části karoserie. Ty měly také vliv na průměrné hodnocení v ochraně chodců.

V nové kategorii, která sleduje ochranu dětských pasažérů, Scénic uspěl, a se ziskem tří hvězdiček se v této kategorii zařadil za Ford Focus C-MAX.

Do základní výbavy vozu Renault Scénic patří dvojitý čelní a boční airbag pro řidiče a jeho spolujezdce, pásy s dvojitým předepínačem a omezovačem síly, bezpečnostní opěry ISOFIX na zadních sedadlech a přední bezpečnostní pásy s "pamatujícím si" systémem.

Renault Kangoo

Výsledky dalšího Renaultu v dnešním testu ukázaly, že Kangoo má při čelním nárazu nestabilní kabinu a i když zadržovací systém i airbagy fungují spolehlivě, riskuje řidič zranění hrudníku o deformované části automobilu. Při bočním nárazu je zase pro řidiče a jeho spolujezdce nebezpečný sloupek dveří, který při nárazu deformoval dovnitř kabiny.

Úrovní ochrany dětských pasažérů a chodců se Kangoo určitě chlubit nebude. Dvě a jedna hvězdička v těchto kategoriích řadí Renault Kangoo spíše k těm průměrným a k lepšímu hodnocení mu asi nepomohou ani čelní airbagy, systém ISOFIX a předepínače bezpečnostních pásů v základní výbavě.

Ford Focus C-MAX

Opravdovým překvapením v nárazových testech byl Ford Focus C-MAX. V čelním nárazu sice nedosahuje kvalit Renaultu Scénic, ale jeho předností je vyvážená ochrana pasažérů. Při čelním i bočním nárazu dostalo malé MPV od Fordu nadprůměrné čtyři hvězdičky a v testu ochrany dětských pasažérů tomu nebylo jinak. Úroveň ochrany chodců je však se dvěma hvězdičkami spíše podprůměrná.

Z ochranných prvků je v základní výbavě C-MAXu dvojitý čelní a boční airbag i airbag chránící hlavu a krk. Samozřejmostí jsou předepínače bezpečnostních pásů, opěrky ISOFIX na zadních sedadlech, "pamatovač" u řidičova pásu a systém ABS.

Volkswagen Touran

Druhým "pětihvězdičkovým" vozem v dnešních nárazových testech se stal Volkswagen Touran, který si tak oproti minulému testu o jednu "hvězdu" polepšil. Stalo se tak hlavně díky novému "pamatovači" polohy bezpečnostního pásu u řidiče a vylepšení spony těchto pásů. Na celkovém výsledku se samozřejmě podílela již klasická základní výbava zahrnující dvojitý čelní a boční airbag, předepínače a omezovače pásu i opěrky ISOFIX na zadních sedadlech.

Ochrana chodců je díky speciálnímu tvarování karoserie na velmi vysoké úrovni a se třemi hvězdičkami se Touran stal v této kategorii nejúspěšnější. Bezpečnost dětských pasažérů je však velmi nízká a Touran v této kategorii vůbec nebyl hodnocen.

Reklama

Související témata:

Související články

TEST: Caravan končí řadu Vectra

Řada Opel Vectra je kompletní. Nastupující Vectra Caravan je jejím čtvrtým, zcela nezávislým a osobitým modelem. Po uvedení čtyřdveřového sedanu Vectra třetí...

Výběr článků

Načítám