Článek
Nová generace Lexusu GS, automobilu vyšší střední třídy na délku měří 4850 mm, je široká 1840 mm a vysoká 1455 mm. Přepracovaná podvozková platforma je oproti současnému modelu tužší. Širší rozchod kol, vpředu o 40 mm, resp. vzadu o 50 mm údajně zlepšil jízdní vlastnosti. Litá kola mají rozměr sedmnáct, osmnáct nebo až devatenáct palců.
Jedinou dosud oznámenou motorizací je vidlicový šestiválec 3,5 l se čtyřmi vačkami, používající technologii duálního proměnného časování ventilů (dual VVT-i). Výkon modelu s označením GS 350 činí 225 kW (306 k) a 375 Nm. GS s tímto motorem akceleruje z 0 na 60 mph (0-96 km/h) za 5,7 vteřiny, spotřebu paliva ani nejvyšší rychlost zatím japonská automobilka neudává. Elektronicky řízená převodovka je šestistupňová se sekvenčním řazením.
Nové GS obsahuje několik zajímavých novinek, jde například o energeticky úsporný systém pro automatické řízení klimatizace (S-Flow). Ten dokáže detekovat cestující na zadních sedadlech, a pokud zde nikdo nesedí, soustředí proudění vzduchu pouze do prostoru předních sedadel. Dále přibyly prvky, které jsou ve vyšší střední třídě běžné, jde o systém nočního vidění, tzv. Head Up displej s projekcí na přední sklo (HUD) nebo systém monitorování mrtvých úhlů, který detekuje vozidla či motocykly v mrtvých úhlech.
Prodejní ceny zatím Lexus nezveřejnil. Prodej by měl být zahájen počátkem příštího roku. Později se představí hybridní provedení a sportovně laděná verze F-Sport.