Hlavní obsah

Lexus letos ztratí pozici nejprodávanějšího luxusního auta v USA

Značka Lexus japonské automobilky Toyota Motor letos ztratí pozici nejprodávanějšího luxusního vozu ve Spojených státech, kterou si držela 11 minulých let. Lexusu se nyní propadá prodej v důsledku březnového zemětřesení v Japonsku.

Foto: maž, Novinky

Lexus 600h L

Článek

Šéf divize Lexus Mark Templin odhadl, že prodej vozů Lexus v USA letos klesne o 17 procent na zhruba 190 000. Spojené státy jsou pro Lexus největším trhem na světě.

Toyota vyrábí všechny modely Lexusu v Japonsku až na SUV RX.. Ten se montuje v kanadské provincii Ontario a zdejší závod najede na plné kapacity v září, řekl Templin. Většina japonských závodů, které se na výrobě Lexusu podílejí, již obnovily plný provoz.

V červnu klesl prodej vozů Lexus na americkém trhu meziročně o 38 procent, protože prodejcům došly nejprodávanější modely. Na konci měsíce měli dealeři značky jen asi polovinu normálních zásob. Podle Templina však byl minulý měsíc nejhorší a po zbytek roku by se měla situace zlepšovat.

Na úkor Lexusu rostl v USA zejména odbyt vozů německých konkurentů. Zatímco Lexus prodal za první pololetí 88 010 vozů, čili o 18 procent méně než o rok dříve, BMW zvýšila odbyt o 13 procent na 113 705 vozů a Mercedes-Benz o sedm procent na 110 926 aut.

Analytik Aaron Bragman ze společnosti IHS Automotive Insight se domnívá, že Lexus čekají hlubší problémy než jen dočasný výpadek prodeje a že značka bude mít potíže dostat se zpět na vrchol. Podle něj by mohl Lexus začít trpět stigmatem značky Buick z koncernu General Motors, která v posledních desetiletích získala pověst vozů pro starší lidi.

Související témata:

Výběr článků

Načítám