Hlavní obsah

Lexus GX přijíždí s drsným vzhledem a lepšími schopnostmi. Do Evropy ovšem nikoliv

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Model GX, druhý z rámových SUV značky Lexus, čekal na modernizaci o dva roky déle než LX. V nové generaci nabídne více síly i schopností a novou offroadovou variantu Overtrail. Oficiální dovoz do Evropy však očekávat nelze.

Lexus GX 550Video: Lexus

 
Článek

Zatímco v Evropě končí po stránce SUV nabídka značky Lexus modelem RX, ve Spojených státech a na některých dalších místech na světě, kde jsou v oblibě skutečně velká SUV s rámovou konstrukcí, zbývají do vrcholu ještě dva modely. Luxusnější LX se v současné generaci s „pouhými“ šestiválci pod kapotou odhalilo v roce 2021, drsnější GX přichází právě nyní.

Na pohled ovšem jako by to ani nebyl lexus. Vřetenovitá maska chladiče je tu spíš jen náznakem, čelní sklo působí, jako by vůbec nebylo zakřivené, boční okna jakbysmet. Design je tu stoprocentně podřízen offroadovým zvyklostem a vůz tak připomene Ineos Grenadier či Mercedes-Benz třídy G, který je mu ostatně nejbližším konkurentem.

Zejména ve verzi Overtrail, která oproti minulé generaci do nabídky přibyla, mu chybí jakákoliv uhlazenost. Tato verze je totiž určena pro ty, kteří se svým 5005 mm dlouhým a 2114 mm širokým SUV chtějí jezdit do terénu. Má 18″ kola obutá do 33″ terénních pneumatik a hliníkovou ochranu spodku.

Lexus s novým modelem LBX vstupuje do segmentu nejmenších crossoverů

AutoMoto

Také nabízí systém odpružení, který tisková zpráva nazývá „Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System“. Nevysvětluje ho, ale říká, že znamená možnost většího křížení náprav oproti jiným verzím. Stálý pohon všech kol je samozřejmostí pro všechna provedení. Přední náprava je lichoběžníková, vzadu pracuje víceprvková náprava.

Verze Overtrail kromě již zmíněného nabídne také uzávěrku středového i zadního diferenciálu, redukční převod, asistent pro sjíždění prudkých kopců, „offroadový tempomat“ s názvem Crawl Control, který udrží rychlost vozu na jednotkách km/h, aby se řidič mohl věnovat výhradně jízdě, či kamerový systém pro monitoring terénu kolem ve 3D.

Zároveň tu však je řada luxusních prvků, jako přední sedačky s masážní funkcí a elektrickým nastavováním, 12,3″ displej sloužící jako přístrojový štít, 14″ centrální displej infotainmentu s integrovanými fyzickými ovladači teploty ve voze či čalounění semianilinovou kůží v kombinaci s falešnou kůží NuLuxe.

Zmíněná masážní funkce sedaček je stejně jako head-up displej příplatkem, ve standardu je však vyhřívání i ventilace. Vůz je k mání ve dvou konfiguracích - šestimístné s kapitánskými sedačkami v druhé řadě či sedmimístné, která má v druhé řadě trojmístnou lavici. Na přání mohou být sedačky v druhé řadě vyhřívané.

Pod kapotou už nečekejte osmiválec. Atmosférickou 4,6l V8 nahrazuje 3,4l vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Normovaná spotřeba je sice stejných 13,8 l/100 km, ale V6 je s 354 koňmi a 649 newtonmetry o 49 k, resp. 203 N.m silnější. Také utáhne těžší přívěs - až 3,6 tuny oproti necelým třem.

Údajně má být v nabídce i hybridní varianta, která by podle některých zdrojů měla kombinovat 2,4l řadový čtyřválec s elektromotorem, ovšem to zatím nepovažujme za potvrzenou informaci.

Co je ovšem už nyní jasné, je, že se Lexus GX na evropské trhy oficiálně nepodívá, stejně jako luxusnější LX. Individuálním dovozům se ovšem meze nekladou.

Test Toyoty Land Cruiser 300: Luxus, který obstojí všude

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám