Hlavní obsah

Lexus chce redefinovat zvuk elektrických sporťáků, nařídil to šéf značky

Nový elektrický supersport značky Lexus má za cíl nejen oživit slavné jméno LFA, ale také redefinovat zvuk elektrických sporťáků. Přát si to měl nejvyšší šéf značky Toyota, který je známý svou oblibou ve sportovních vozech a závodění.

Foto: Lexus

Lexus LFA Concept

Článek

Japonská prémiová značka Lexus nedávno překvapila představením nového sportovního konceptu, který místo dříve používaných motorů V8 vsadí na elektrický pohon. Vůz, který vzniká na technice sesterského modelu Toyota GR GT, přitom oživí ikonické jméno LFA, které v letech 2010 až 2012 neslo kupé s fantasticky znějícím desetiválcem pod kapotou.

A právě zvuk by měl být jednou z důležitých položek při vývoji nové generace modelu LFA, uvedl magazín The Drive. Takashi Doi, projektový manažer Toyoty GR GT, měl pro média během prezentace na okruhu Fuji uvést, že cílem nového Lexusu LFA bude „redefinovat zvuk elektrického sportovního vozu“.

Nařízení měl přitom vydat samotný Akio Toyoda, šéf automobilky, který je dobře známý svou oblibou ve sportovních vozech a závodění. Ostatně sám se pod pseudonymem některých závodů účastnil.

Vývojový tým zatím stále vyhodnocuje, jak by měl model LFA znít. Dosud tak údajně ani není jisté, zda se vydá cestou napodobování zvuku spalovacího motoru, nebo zkusí něco zcela nového. Pro automobilku je však zvuk důležitým tématem, jak připomněl Doi.

Automobilka si je totiž vědoma, že sportovní zvuky musí vedle výkonů nabídnout i zábavu a emoce. A to všechno by měla umět i nová generace LFA. Kromě inovativního přístupu ke zvuku by však model LFA mohl přinést i diskutovanou technologii baterií s pevným elektrolytem, které mají být dalším milníkem ve vývoji elektromobility.

Jak ovšem dodává The Drive, představení produkčního modelu je v současnosti stále vzdálené kolem dvou až tří let. Automobilka tak bude mít dostatek času na ladění technologií i zvuku.

Související témata:
Lexus LFA

Výběr článků

Načítám