Článek
Když automobilka odhalí novou vlajkovou loď, očekává se, že fanoušci budou obdivovat futuristické technologie a unikátní designová řešení. U chystaného sportovního modelu Toyota GR GT se však jejich pozornost stočila trochu nečekaným směrem. Při bližším pohledu do interiéru totiž narazíte na prvky, které jsou trochu povědomé, jak podotýká web Carscoops. Vypadají, jako by místo vývojového centra pocházely z modelu, který nabízí sesterská značka Lexus.
Řeč je o sedanu IS, jehož současná generace je na trhu už od roku 2013. V Česku už se sice přestala prodávat, ve Spojených státech je však stále k mání a v letošním roce tam prošla modernizací. Přesto je 12 let v automobilovém světě celá věčnost. I tak se zdá, že právě tento „veterán“ posloužil jako dárce orgánů, nebo alespoň nápadů pro nový supersport.
Nejvíce je to vidět u výdechů ventilace po stranách palubní desky. Ty mají specifický hranatý tvar, který se objevil v IS už po faceliftu v roce 2020. V modelu GR GT vypadají prakticky identicky.

Palubní deska Toyoty GR GT
Podobnost pokračuje i jinde. Čalounění interiéru má odstín, který nápadně připomíná barvu „Radiant Red“ známou právě z Lexusu. Japonská média, konkrétně web Creative Trend, si všimla i dalších detailů. Například ovladače oken a zrcátek vypadají, že byly vytaženy přímo z běžného koncernového skladu dílů Toyota.
Také na středové konzoli najdeme řadu přepínačů inspirovaných leteckým kokpitem, které připomínají řešení z IS. Pravda, zde je podobný spíše nápad, protože Lexus IS jich má osm, GR GT jen šest, navíc větších a hranatějších.

Interiér Lexusu IS 350 modelového roku 2026
Existuje teorie, která by mohla Toyotu částečně omluvit. Vzhledem k načasování vývoje modelu GR GT a poslední modernizaci Lexusu IS je možné, že to bylo spíš naopak. Podobné díly mohly být primárně vyvinuty pro nový supersport a lexus je dostal v rámci omlazovací kúry spíš proto, aby se snáze zaplatil vývoj. Místo toho, aby GR GT vykrádalo starý sedan, mohl starý sedan dostat „dárek“ z budoucnosti, aby se mu na trhu ještě chvíli dařilo.
Nutno nicméně podotknout, že v dnešním světě, kdy se automobilky snaží ušetřit každou korunu odstraňováním tlačítek a přesouváním funkcí do displeje, je jakékoliv auto s interiérem aspoň trochu osazeným tlačítky darem z nebes.

Lexus IS 350 modelového roku 2026
Ať je pravda jakákoliv, sdílení dílů není ve světě drahých aut ničím novým. I přes nástup 3D tisku, který umožňuje levnou výrobu unikátních dílů, se automobilky stále rády obracejí do svých skladů. U digitálních prostředí je to snadné – stačí změnit grafiku. U fyzických tlačítek a výdechů ventilace však pozornému oku fanouška máloco ujde.

