Hlavní obsah

Legendární Impala končí, Chevrolet zanevřel na velké sedany

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chevrolet Impala potřetí ve své historii skončil. Poslední tři generace se vyráběly dohromady 20 let. Místo Impaly se v továrně v Detroitu bude vyrábět elektrický pick-up truck.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Impala z roku 2018

Článek

Chevrolet Impala začínal v roce 1958 ve formě dvoudveřových hardtopů a kabrioletů s křídly na zádi, pokračoval jako fullsize sedany s osmiválci a pohonem zadních kol, které byly velmi oblíbené u policejních sborů a taxikářů.

Pro posledních dvacet let se z něj stal velký sedan s šestiválcem a předním pohonem. Nyní si už však nikdo novou Impalu do výroby neobjedná - 27. února ráno sjela z výrobní linky fabriky Detroit-Hamtramck v Michiganu ta úplně poslední.

Nejen Holden a Saab. Značky, které pohřbil koncern GM

AutoMoto

Konec Impaly byl ohlášen v roce 2018 spolu s pěti dalšími modely: Buickem LaCrosse, Chevrolety Cruze a Volt a Cadillaky CT6 a XTS. Jejich výroba měla být ukončena v rámci snižování nákladů.

Foto: Profimedia.cz

Chevrolet Impala z roku 1959

Pro Impalu to není první konec. Poprvé se přestala vyrábět v roce 1985, ovšem po devíti letech se jméno objevilo znova - přišla Impala SS jako ostrá verze sedanu Caprice. Ta skončila v roce 1996.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Impala SS z roku 1994

Za další čtyři roky byla Impala zpátky, a to poprvé s předním pohonem. I tu bylo možné často vídat v taxikářských, policejních nebo hasičských barvách.

Továrna Detroit-Hamtramck se bude přebudovávat pro výrobu elektrických aut, což má spolknout 2,2 miliardy dolarů (cca 50,7 miliardy korun). Jedním z vozů, který se tu bude stavět, bude GMC Hummer, elektrický pick-up, jehož produkce má začít na podzim roku 2021.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám