Článek
Land Rover Defender se nedávno dočkal verze Octa, určené pro divokou jízdu i náročným terénem. Nyní automobilka oznámila drobnou modernizaci celé modelové řady, tedy všech velikostí (90, 110 a 130) i všech verzí, včetně modelu Octa.
Změny nejsou na první pohled příliš patrné, automobilka však upravila přední i zadní světla a ve standardní výbavě nabízí mlhovky. Nepatrnou změnou prošly také oba nárazníky, které mají novou povrchovou úpravu. Na dekorech v kapotě a v blatnících pak byla použita nová struktura.
Automobilka navíc rozšířila nabídku barev o nový odstín zelené a šedé, zatímco podběhy mohou zdobit 22“ kola v novém designu. Extrémní Defender Octa dostal nový modrý lak v kombinaci s šedými a černými dekory. Změny jsou ale jen minimální a bez přímého srovnání takřka nepostřehnutelné.
Větší novinkou je displej infotainmentu v kabině, jehož úhlopříčka povyrostla z 11,4 na 13,1 palce. Automobilka také lehce upravila umístění voliče převodovky pro lepší ergonomii a upravila úložné prostory.
Poprvé pak defender nabídne adaptivní tempomat pro jízdu v terénu jako volitelné příslušenství nebo vylepšenou verzi systému All Terrain Progress Control. Automobilka rovněž zdokonalila systém upozornění řidiče, který poskytuje vizuální i zvukové varování. Dá se však i vypnout.
Změnila se také nabídka volitelného příslušenství, opět se však jedná především o úpravy barev a povrchu. V nabídce jsou výklopné či pevné schůdky, usnadňující přístup do kabiny, model Octa může získat naviják s tažnou silou 4,5 tuny a Defender 130 má integrovaný vzduchový kompresor.