Článek
Prototyp označovaný jako Defender Dakar D7X-R vychází z produkčního vozu, se kterým sdílí hliníkovou platformu D7× a další komponenty. Pod kapotou pak ukrývá 4,4litrový dvakrát přeplňovaný motor V8, jehož parametry značka zatím nezmínila. Převodovka a pohonné ústrojí však mají být opět odvozené z produkčního modelu.
Testovací prototyp zatím halí maskovací fólie, přesto je patrná působivá světlá výška, svalnaté tvary karoserie, zvýšené sání podél obou čelních sloupků a nechybí agresivní terénní pneumatiky, které vozu pomáhaly zdolávat saharské duny. Snímky z kabiny pak ukazují robustní bezpečnostní rám, závodní sedadla s vícebodovými pásy a sériový volant.
Vůz se zúčastní závodu v kategorii „Stock“, která je určena pro vozidla s minimálními úpravami, blízká produkčním strojům. Defender Dakar D7X-R přitom vychází ze speciálu Defender Octa, který jsme nedávno testovali. V silniční verzi nabízí nejvyšší výkon 635 koní a mimořádné schopnosti na asfaltu i v terénu, v závislosti na obutých pneumatikách.
Automobilka také oznámila, že za volantem usedne devětapadesátiletý Stéphane Peterhansel, který absolvoval již 35 startů na Rally Dakar, trať zdolával na motocyklu i s autem a celkem si připsal čtrnáct vítězství, což z něj dělá jednoho z nejúspěšnějších jezdců na Dakaru.
Druhým jezdcem bude pětadvacetiletý Rokas Baciuška, který ve slavné rally poprvé startoval v roce 2022 a během uplynulých let dosáhl na Rally Dakar několika působivých úspěchů. Třetího jezdce a navigátory představí automobilka později.