Hlavní obsah

Král je mrtev, ať žije král - nový Mercedes S 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

STUTTGART

Více než pět desetiletí je písmeno S v modelové řadě Mercedes Benz známkou luxusu. Právě třída S prošla generační obměnou. Nová generace nahrazuje model, kterého se od roku 1998 vyrobilo 485 tisíc kusů. Nástupce je větší, opět nabitý nejmodernější technikou a navíc sedadly s masážními funkcemi.

Článek

Třída S je vlajkovou lodí v pravém slova smyslu. Nabízeny budou dvě varianty - první s délkou 5076 mm a prodloužená s 5206 mm. Což znamená, že třetí generace "eska" vyrostla o 33 mm v prvním případě a o 43 mm ve druhé verzi. Rozvor vozu je 3035 a 3165 mm. Karosérie je rovněž o 16 mm širší a o 29 mm vyšší. Pasažérům je tak v interiéru nabízen ještě větší prostor a pohodlí. V oblasti ramen a loktů mají navíc 39 mm. Na zadních sedačkách je i více místa pro kolena cestujících. Kapacita zavazadlového prostoru byla zvýšena o 60 litrů na 560 l.

V interiéru byly použity exotická dřeva, chromované a hliníkové doplňky. Vše v harmonicky vyváženém barevném provedení. Přední elektricky seřiditelné sedačky mají speciální bederní opěru páteře mohou být na přání vybaveny nejen vyhříváním, ale také v létě velmi praktickou ventilací. A protože jsme v nejvyšší třídě nechybí ani masážní funkce, které se ovládají pomocí palubního operačního systému COMAND.

Odpružení vozu AIRMATIC nabízí pasažérům možnost volby mezi sportovním nebo komfortním nastavením podvozku. Při překročení rychlosti 120 km/hod nebo při zvoleném sportovním režimu se podvozek sníží o 20 mm, čímž se zlepší jízdní vlastnosti vozu.

Pod kapotou vozu budou čtyři pohonné jednotky. Šestiválec o objemu 3,5 l disponuje výkonem 200 kW v modelu S 350 a nový osmiválec s výkonem 285 kW a točivým momentem 530 Nm při 2800 otáčkách za minutu v modelu S 500. Oba motory budou k dispozici s uvedením na trh, který je naplánován na podzim letošního roku.

Od prvního čtvrtletí nabídku rozšíří nový šestiválcový diesel, který bude na některých trzích standardně vybaven filtrem pevných částic. Motor disponuje výkonem 170 kW a točivým momentem 540 Nm při 1600 ot./min. Model S 320 CDI má tak oproti svému předchůdci výkon vyšší o 13 procenta a točivý moment o 8 procent.

Na vrcholu nabídky bude v modelu S 600 dvanáctiválec disponující výkonem 380 kW a maximálním točivým momentem 830 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Šestiválce a osmiválce budou standardně dodávány s sedmistupňovým automatem 7G-TRONIC.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám