Článek
Volkswagen potvrdil, že výroba modelu Touareg, dlouholeté vlajkové lodi značky v podobě SUV se spalovacím motorem, v příštím roce končí. Toto označení však možná nezmizí nadobro, podle spekulací se plánuje plně elektrický nástupce.
Ještě než se tak stane, je tu finální edice, která bude k dispozici do března příštího roku. Vizuálně se liší nápisy finální edice na zadních dveřích a v interiéru. Konkrétně na voliči převodovky, palubní desce nebo nástupních prazích.
Edice bude k dostání v několika stupních výbavy. Nabídka se bude měnit v závislosti na trhu. Chystá se i do Čech. Konkrétní cenu a složení nabídky tuzemské zastoupení ještě neoznámilo. V Německu finální verze startuje na 75 025 eurech, což je asi 1,8 milionu korun.
Luxus s lidovou značkou
Stejně jako dlouho nevyráběný luxusní sedan Phaeton byl i Touareg vášnivým projektem tehdejšího předsedy představenstva Ferdinanda Piecha. Kromě rozšíření atraktivity německé značky v oblasti prémiových SUV se také dělil o náklady na vývoj s původním modelem Cayenne, což umožnilo Porsche uvést na trh jejich vůbec první SUV.
Volkswagen dosud prodal více než 1,2 milionu vozů Touareg, včetně 471 000 kusů první generace (2002–2009), 483 000 kusů druhé generace (2010–2018) a 265 000 kusů třetí generace (2018–2026).
Vůz si připsal i několik rekordů a památných marketingových počinů. V roce 2005 prototyp Touaregu Stanley vyhrál závod autonomních vozidel v nevadské poušti. O rok později táhl sériový model s motorem V10 TDI Boeing 747.
V roce 2011 se další model s motorem V6 TDI vydal z Argentiny na Aljašku a za necelých 12 dní urazil 22 750 kilometrů. A mezi lety 2009 a 2011 závodní verze Touaregu třikrát dobyly Rallye Dakar.