Hlavní obsah

Končí další americký sedan s motorem V8 HEMI, poslední Chrysler 300C opustil výrobní linku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Chrysler vyrobila poslední kousek limitované edice 300C s 6,4litrovým motorem HEMI, výroba klasického modelu 300 skončí s tímto rokem. Jde tak o konec dalšího klasického amerického sedanu s motorem V8.

Foto: Stellantis

Chrysler 300C

Článek

Výroba klasického amerického sedanu Chrysler 300 se definitivně blíží ke konci. Produkce vozu, který byl v druhé novodobé generaci uveden na trh již v roce 2011, bude podle vyjádření automobilky ukončena nejpozději k 31. prosinci 2023. Již 8. prosince ale skončila výroba limitované rozlučkové edice 300C s ikonickým motorem.

Novodobý Chrysler 300C byl do nabídky značky přidán v minulém roce jako pocta stejnojmennému modelu, který byl poprvé uveden v roce 1957. Pod jeho kapotou se tehdy ukrýval 6,4litrový motor HEMI, nabízející na tu dobu působivý výkon 380 koní.

Po pětašedesáti letech automobilka sedan opět osadila 6,4litrovým motorem HEMI, jeho výkon ale vzrostl na 492 koní a 644 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 96 km/h tak výrazný sedan zvládl za 4,3 sekundy a sprint na 1/4 míle zvládl pokořit za 12,4 sekundy. Šlo tak o nejvýkonnější a nejrychlejší verzi v historii modelu.

Kromě toho dostala rozlučková speciální edice 300C červené čtyřpístkové brzdy Brembo, samosvorný diferenciál, aktivní tlumiče, aktivní výfuk se čtyřmi koncovkami a speciální, tříbarevný symbol na masce chladiče. Vůz vznikl v počtu 2200 kusů (2000 ks pro USA, 200 ks pro Kanadu), zákazníci si rezervace rozebrali během 12 hodin.

Samotný model Chrysler má kořeny sahající až do roku 1955, kdy byla představena jeho první generace. Původní model se vyráběl do poloviny šedesátých let, poté ale nastala dlouhá odmlka, která skončila představením nové generace v roce 2005. Současná generace byla představena v roce 2011 a modernizována koncem roku 2014.

Verze před modernizací byla rovněž vyvážena do Evropy pod označením Lancia Thema. K dispozici byl jak zážehový motor V6, nabízený i v USA, tak i vznětový turbodiesel, nabízený pouze v Evropě a Austrálii. Nová generace modelu 300 by se jednou mohla vrátit s čistě elektrickým pohonem.

Před 40 lety bylo vyrobeno první rodinné MPV. Praktické vozy dnes z trhu mizí

AutoMoto

Chrysler ukázal interiér chystaných elektromobilů, obrazovky jsou všude

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám