Hlavní obsah

V Kolíně už budou vyrábět jen hybridy, Toyota Aygo X přijíždí s novým pohonem a sportovní verzí

3:07
3:07

Poslechněte si tento článek

Crossover Toyota Aygo X, nejmenší model značky vyráběný v kolínském závodě, prošel modernizací přinášející zásadní změny v oblasti designu, techniky i komfortu na palubě. Navíc se poprvé dočkal i sportovní verze GR Sport.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Aygo X

Článek

Nová Toyota Aygo X se podle automobilky stává prvním modelem, který do skupiny minivozů (A-segment) přináší plně hybridní pohon. Starší litrový tříválec totiž nově nahrazuje 1,5litrový hybridní čtyřválec používaný ve větším modelu Yaris.

Nová pohonná jednotka nabízí kombinovaný výkon 116 koní, což znamená nárůst výkonu o 44 koní. Současně by však mělo dojít ke snížení spotřeby a emisí. Motor je spojen s e-CVT převodovkou a zrychlení z nuly na 100 km/h slibuje za méně než 10 sekund.

Kvůli zástavbě hybridní pohonné jednotky do malého crossoveru bylo nezbytné prodloužit přední převis o 76 mm, čímž celková délka vzrostla na 3776 mm. Rozvor 2430 milimetrů však zůstal zachovaný, stejně jako objem zavazadelníku 231 litrů, čehož automobilka dosáhla inovativním uložením baterií hybridního systému na šířku vozu pod zadními sedadly.

Aygo X dostalo v rámci modernizace přepracované a opticky propojené světlomety s novým světelným podpisem, výraznější masku v předním nárazníku a protaženou kapotu s upravenými tvary. Boční směrovky se navíc přesunuly do krytů zrcátek.

Zbytek karoserie však zůstal víceméně stejný. Nechybí decentní plastové lemy podběhů, které mohou vyplňovat kola o průměru 17 a 18 palců, nebo možnost dvoubarevného lakování karoserie. Paleta barev by se přitom měla rozrůst o nové odstíny.

Kabina nabídne nový 7“ digitální přístrojový štít, přepracované ovládání ventilace a zřejmě i lehce upravený panel infotainmentu. Už v základní výbavě navíc vůz disponuje elektronickou parkovací brzdou, bezdrátovou nabíječkou a dvojicí USB-C portů. K výrobě sedadel pak automobilka používá recyklované plasty a látky.

Sportovní verze s výraznějším vzhledem

Hybridní Aygo X navíc slibuje tišší kabinu, ke které přispívá izolační hmota v palubní desce, akustická izolace kapoty i krytu pod motorem a modernizovaný výfukový systém. Ve vyšších výbavách navíc odhlučnění zlepšují i silnější skla.

S modernizací se navíc i model Aygo X dočkal sportovně laděné verze GR Sport, která zaujme výraznějším vzhledem s 18“ koly, novou maskou chladiče, falešnými nasávacími otvory, několika emblémy GR a volitelně i unikátní barevnou kombinací. Hlavní novinkou by však mělo být upravené naladění podvozku, včetně tlumičů, pružin a ostřejšího nastavení posilovače řízení.

Výroba modernizovaného crossoveru Toyota Aygo X by měla i nadále probíhat v českém Kolíně vedle rovněž hybridního modelu Yaris. V kolínském závodě se tak budou vyrábět již jen hybridy. Začátek prodejů na evropských trzích se pak očekává koncem roku 2025. Cenu zatím automobilka nezveřejnila, stávající model se však dá díky zvýhodnění pořídit od 350 000 korun.

Výběr článků

Načítám