Článek
Nová Toyota RAV4 byla představena pouze v hybridním a plug-in hybridním provedení, a to nejen v Evropě, ale také v USA. Základem techniky by měl být na obou trzích 2,5litrový atmosférický čtyřválec, který díky elektrické asistenci nabízí nejen lepší dynamiku, ale především nižší spotřebu a emise.
Přesto se automobilka musela při naladění modelu pro evropské trhy držet s výkonem níž než například v zámoří, jak upozornil web Motor1. Zatímco vrcholný plug-in hybrid s pohonem všech kol nabízí v Evropě výkon 304 koní, v USA se po přepočtu bavíme o výkonu cca 324 koní.

Nová Toyota RAV4
Ještě patrnější je však rozdíl u klasického hybridu s pohonem všech kol, který v Evropě nabízí v nejsilnějším provedení nejvyšší výkon 191 koní, v USA dokonce 239 koní. Slabší hybridní předokolka nabízí na evropských trzích 184 koní, zatímco v zámoří 229 koní. Rozdíl 48, respektive 45 koní už je přitom celkem výrazný.
Robert Tickner, šéf korporátní a produktové komunikace evropského zastoupení automobilky Toyota, pro web Motor1 uvedl, že výkonnostní naladění evropské specifikace modelu RAV4 muselo být omezeno, aby odpovídalo přísnější emisní legislativě na trzích EU, Velké Británie a států EFTA (Evropské sdružení volného obchodu).
Navzdory výkonu nižšímu o 20 koní však vrcholný plug-in hybrid na evropském trhu stále slibuje působivé zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy, zatímco dynamika modelu pro americký trh ještě není známá. Evropští zákazníci si navíc mohou pořídit plug-in hybrid také ve verzi s pohonem pouze předních kol, který se v USA nebude nabízet.