Článek
Nový soul, hranatý automobil na pomezí hatchbacku a SUV, má exteriér inspirovaný konceptem Kia Track’ster z roku 2012, sériové provedení je ale vizuálně o dost umírněnější. [celá zpráva]
Nový soul má základní tvary stejné jako minulá generace z roku 2008, celkově ale působí moderněji. V Evropě se začne prodávat začátkem jara 2014.
Kia zatím bližší technické parametry neuvedla. Kompletní modelová nabídka, paleta zážehových a vznětových motorů, technické parametry, výbavy a ceny budou podle automobilky zveřejněny až v době uvedení na trh.
Picanto na LPG
Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem bude na stánku Kie rovněž k vidění nové Picanto LPGi. Tento model je - jak napovídá samotný název - poháněn benzínem nebo zkapalněným ropným plynem. Základem je tříválcový motor Kappa se zdvihovým objemem 1,0 litru, nejvyšším výkonem 49 kW (67 k) a maximálním točivým momentem 90 Nm.
Nová varianta má normovanou spotřebu 5,8 litru LPG na 100 km, u verze s automatickým systémem stop-start (ISG) jsou tyto hodnoty ještě o 0,2 l nižší. Nádrž na LPG má velikost 27 litrů a bez zajímavosti jistě není ani fakt, že Picanto LPGi se mezi prvními evropskými trhy začne prodávat v Česku. Importér očekává, že ze všech prodaných picant bude sedm procent na LPG.

Kia Picanto
Optima prošla optimalizací
Třetí sériovou novinkou je omlazená optima. Ta nabídne novou příď, která zejména tvarem světlometů a hranatými diodami v dolní části nárazníku koresponduje se současnými modely Kia. Korejci slibují vyšší možnosti bezpečnostní výbavy (konkrétní prvky ale zatím nebyly zveřejněny) a snížení hlučnosti od podvozku (údajně o 3,3 dB).

Kia Optima (2013)
Kia slibuje také lepší materiály uvnitř automobilu. Optima také dostane nový systém odpojování alternátoru, který bude společně se systémem start/stop šetřit palivo. Informace o motorech zatím Kia neuvedla, patrně budou kopírovat současnou nabídku - tj. benzínový dvoulitr (121 kW) nebo naftový turbodiesel 1,7 CRDi (100 kW).

Kia Optima (2013)