Hlavní obsah

Kia míří do Evropy s nepřehlédnutelným hatchbackem K4

2:26
2:26

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Automobilka Kia oznámila uvedení modelu K4 na evropských trzích. Hatchback s odvážným designem slibuje největší zavazadelník ve své třídě, bohatou výbavu a pestrou paletu pohonných jednotek.

Foto: Kia

Kia K4 pro evropské trhy

Článek

Nový hatchback Kia K4 zaujme odvážným designem navrženým v moderním designovém stylu „Spojené protiklady.“ Příď dostala výrazný světelný podpis se světelnou signaturou inspirovanou vlajkovým modelem K9, při pohledu z profilu pak zaujmou skryté kliky zadních dveří nebo elegantní linie střechy. Podběhy vyplní kola o velikosti 17 až 18 palců.

Vůz měří na délku 4440 mm a na šířku 1850 mm, přičemž v kabině slibuje na svou třídu rekordní prostor pro nohy zadních cestujících i dostatek místa nad hlavou. Velmi slibně působí také zavazadelník o objemu 438 litrů.

Kabina nabídne panoramatický digitální kokpit tvořený 12,3“ displejem přístrojového štítu, 5,3“ obrazovkou nastavení klimatizace a 12,3“ obrazovkou dotykového infotainmentu s podporou mobilní konektivity, bezdrátových aktualizací a chybět nebude ani podpora hlasového ovládání.

Výbava zahrnuje rovněž bezdrátovou nabíječku, volitelně pak bude dostupné i prémiové audio Harman Kardon, vyhřívání i odvětrávání sedadel nebo aplikace Digital Key 2.0, která promění mobilní telefon v klíč od vozu.

Zájemci budou moci vybírat z pěti pohonných jednotek, přičemž základ nabídky tvoří motorizace 1.0 T-GDI o výkonu 115 koní v kombinaci s šestistupňovým manuálem, vrchol pak motorizace 1.6 T-GDI o výkonu 180 koní v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce bude rovněž mild-hybridní i hybridní pohon.

„K4 jsme navrhli pro všechny, kdo chtějí jezdit dál, zvládnout více a přitom projevit svůj osobní styl. Je to odvážný krok směrem k chytřejší a udržitelné mobilitě,“ uvádí Pablo Martínez Masip, viceprezident pro produkty a marketing Kia Europe.

Vůz nabídne také pestrou paletu asistenčních a bezpečnostních systémů, včetně asistenta pro odvrácení kolize ve slepém úhlu, adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu na dálnici, 360° monitorovacího systému, sledování provozu za vozem nebo autonomního nouzového brzdění.

Přesný termín uvedení vozu na české trhy ani jeho české ceny zatím neznáme.

Související témata:
Kia K4

Výběr článků

Načítám