Hlavní obsah

Kia Stonic se s novým faceliftem mění k nepoznání

2:32
2:32

Poslechněte si tento článek

Kompaktní crossover prošel výraznou proměnou, která zásadním způsobem mění jeho exteriér i interiér. Pod kapotou ale zůstává spalovací a mild-hybridní pohonná jednotka.

Foto: Kia

Modernizovaná Kia Stonic

Článek

Automobilka Kia postupně přechází na nový designový styl, uvedený s vlajkovým elektrickým SUV EV9. Nový designový přístup se přitom promítá nejen do nových modelů, ale přichází také s modernizací těch starších. Po modelu Sportage ho nyní značka naroubovala také na kompaktní crossover Stonic.

Model Stonic, představený již v roce 2017, prošel jednou drobnou modernizací již v roce 2020. Nyní představená modernizace je však podstatně rozsáhlejší a dobře patrná již na první pohled.

Zcela nová příď dostala ostře řazené světlomety s výrazným LED světelným podpisem, automobilkou označovaným jako „Map Star Signature“. Maska je více strukturovaná a nový je také přední nárazník s výrazným nasávacím otvorem a naznačeným ochranným panelem.

Automobilka přepracovala také tvary pátých dveří, zadní světelný podpis a zadní nárazník, který by měl působit čistším a dynamičtějším dojmem. Podběhy vyplňují litá kola s novým designem o průměru 16 až 17 palců a rozrostla se také nabídka barev.

Kabina slibuje více prémiových prvků, především ale zaujme panelem tvořeným dvojicí 12,3“ obrazovek přístrojového štítu a infotainmentu. Tradiční panel ventilace pak nahradil displej Multimode Touch, umožňující přepínat mezi ovládáním ventilace a přehrávaných médií.

V závislosti na výbavě automobilka rovněž přepracovala volant, volič převodovky, část palubní desky a středovou konzoli. Nabíjení mobilních telefonů je možné bezdrátově i přes USB-C a nechybí ani ambientní osvětlení.

S novou technikou by měl vůz nabídnout i širší škálu asistenčních a bezpečnostních funkcí, včetně digitálního klíče, hlídání slepého úhlu s asistentem, tempomatu využívajícího data z navigace a řady dalších.

Foto: Kia

Pro srovnání: Kia Stonic před faceliftem

S délkou 4165 mm přitom Kia Stonic zůstává praktickým kompaktním crossoverem, který ale potěší i dostatkem místa pro posádku a její zavazadla. Ostatně zavazadelník nabízí objem 352 litrů.

Pod kapotou zůstává litrový přeplňovaný motor, dostupný v čistě spalovací i mild-hybridní podobě. Zatímco spalovací verze nabízí nejvyšší výkon 100 koní, mild-hybrid dosáhne až na 115 koní. Obě motorizace jsou dostupné s manuální i automatickou převodovkou.

Kia Stonic by navíc měla zůstat globálním crossoverem, bližší informace o uvedení na jednotlivé trhy však automobilka prozatím nezveřejnila.

Související témata:
Kia Stonic

Výběr článků

Načítám