Hlavní obsah

Kabaň jako šéfdesignér Volkswagenu končí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Slovenského designéra Jozefa Kabaně na vrcholném designérském postu v automobilce Volkswagen nahradí šéfdesignér britské automobilové značky Bentley Andreas Mindt. V pátek o tom informoval specializovaný server Automotive News, který se odvolává na zdroje z automobilky. Volkswagen se k tomu odmítl vyjádřit. Kabaň dříve působil i jako designér v automobilce Škoda, nového šéfa značky VW ale podle zdrojů některé jeho nápady v designu moc nezaujaly.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Designér Jozef Kabaň na autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově

Článek

Bentley je součástí skupiny Volkswagen a Mindt se nové funkce ve značce VW ujme od 1. února, sdělily zdroje magazínu Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News. Kabaň se stal šéfdesignérem značky VW v roce 2020, nyní se podle zdrojů přesune ve skupině Volkswagen na jinou, neupřesněnou pozici. Očekává se, že Volkswagen změny oficiálně oznámí v nadcházejících dnech.

Mindtovým nástupcem v Bentley bude Tobias Sühlmann, který v současné době v Bentley vede externí design. Sühlmann začal v Bentley pracovat v říjnu 2021, předtím působil v automobilkách Bugatti, Aston Martin, McLaren a VW. Bentley patří v rámci skupiny Volkswagen mezi ultraluxusní značky.

Nový generální ředitel značky VW Thomas Schäfer není podle zdrojů z práce Slováka Kabaně úplně nadšený. Kabaň byl požádán, aby změnil styl retro u vozu Volkswagen ID Life, který byl představen na mnichovském autosalonu v roce 2021, a místo něj navrhl modernější design. Původní koncept měl být předobrazem vzhledu základního elektromobilu VW ID, který má být představen v roce 2025.

Volkswagen představil elektrický ekvivalent passatu. ID.7 se skrývá jen za minimálním maskováním

AutoMoto

Schäfer podle zdrojů Kabaňův designérský tým rovněž požádal, aby přepracoval styling chystané vlajkové lodě VW – elektromobilu Trinity. Schäferovi šlo o to, aby vůz nevypadal jako sedan, ale spíše jako crossover.

Padesátiletý Kabaň zahájil kariéru designéra aut v roce 1999, a to právě ve Volkswagenu. V rámci skupiny pracoval pro značky Audi, Bugatti a Škoda. Hvězdou mezi automobilovými designéry se stal už jako mladý, kdy navrhl první generaci tehdejšího nejrychlejšího superauta Bugatti Veyron.

Do začátku roku 2017 vedl téměř deset let designérský tým ve Škodě Auto, z jeho tvůrčí dílny vzešla například současná octavia, fabia, superb, kodiaq, karoq i kamiq. Poté během tří let rychle vystřídal další dvě značky, v nichž šéfoval návrhářům: BMW a Rolls-Royce. V roce 2020 se „ztracený syn“ vrátil a opět nastoupil do koncernu jako šéfdesignér značky Volkswagen.

Dlouhou kariéru ve Volkswagenu má za sebou ale i Kabaňův nástupce. Třiapadesátiletý Mindt vyrostl ve Wolfsburgu, kde má Volkswagen své hlavní sídlo. Mindtův otec pracoval ve Volkswagenu jako designér.

Designér Jozef Kabaň slaví 50. Dal škodovkám moderní tvář, nakreslil i nejrychlejší auto na světě

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám