Hlavní obsah

Japonská elektromotorka zecOO zaujme nejenom vzhledem

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jednostopé dílo japonského konstruktéra Kota Nezu nezaujme jen vzhledem nebo použitým elektropohonem. Tvůrce si nechal patentovat také řadu technických řešení. Motocykl vzbudil takový ohlas, že ho Nezu vyrobí v limitované edici. Zvažuje také stavebnici pro kutily.

Foto: Kota Nezu

zecOO

Článek

Výroba unikátního „elektrického hrbáče“ by měla začít v příštím roce. Ceny stroje se budou pohybovat kolem 70 000 amerických dolarů – což je více než 1 250 000 Kč. Výsledná suma bude záviset nejen na požadované kapacitě baterií, ale také na technických řešeních anebo barevných úpravách stroje. Dá se předpokládat, že každá objednávka bude řešena individuálně a tedy každé výsledné dílo bude originálem.

Vzhled motorky se těžko přirovnává k zažitým motocyklovým kategoriím. Podle tvůrců jde o záměr – už svým vzhledem chce stroj upozornit na to, že jde o něco přelomového. Onou přelomovou záležitostí má být elektromotor umístěný pod sedlem u zadního kola. Jeho celkový maximální výkon je ale pouhých 21 kW (28 koní). Tradiční deviza elektromotoru  - vysoký točivý moment – zůstala. V tomto případě jde o 65 Nm. K dispozici je pochopitelně už od první otáčky motoru.

Foto: Kota Nezu

zecOO

Dojezd stroje udává jeho tvůrce mezi 88 a 136 km v závislosti na stylu jízdy. Nabíjení akumulátorů neznámé kapacity zabere čtyři až šest hodin. Motocykl, který někteří považují spíše za maxi-skútr, váží 245 kg a jeho maximální rychlost je 120 km/h.

Kromě řemene, kterým je přenášena hnací síla od motoru na kolo, zaujme jednostranné zavěšení předního (i zadního) kola. Netradiční je i složitý mechanismus převodu řízení a také brzdové kotouče po obvodu kol. Samotnou stavbu motorky se snažil Kota Nezu zjednodušit do co možná nejmenšího počtu dílů tak, aby to vše mohlo fungovat jako stavebnice. Jediným nedomyšleným místem se může zdát umístění přístrojů. Jsou příliš daleko od zorného pole řidiče.

Foto: Kota Nezu

zecOO má netradiční, nicméně velmi propracovaný design.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám