Článek
Společnost Hyundai Motor Czech, která se loni v marketingových aktivitách vymezovala vůči Škodě Auto, chce letos svůj tržní podíl dále posílit. Podle Vošického ale nemá ambice stát se nejprodávanější značkou na trhu.
Dovozce letos plánuje k nynějším 49 přidat další čtyři až pět autorizovaných partnerů a rozšířit tak počet provozoven o sedm až osm. Mezi novinkami, které přijdou letos na český trh, budou v prvním pololetí mini vůz i10, SUV Grand Santa Fe a luxusní sedan Genesis, kterým chce Hyundai konkurovat prémiovým značkám vyšší střední třídy. Na konci třetího čtvrtletí pak přijde model i20.
Nejprodávanějším modelem značky byl loni vůz nižší střední třídy i30, který se vyrábí v Nošovicích. Celkem si jej v Česku koupilo 5045 zákazníků. Následují malé MPV ix20, rovněž z Nošovic, s 3780 prodanými vozy, což je meziroční růst o 13 procent, a i20 se zvýšením odbytu o 23 procent na 3609 aut. Celkově z tuzemské továrny pocházelo 72 procent aut prodaných v ČR.