Hlavní obsah

Hmotnost baterií pro elektromobily se musí snížit na polovinu, říká šéf Stellantisu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilový průmysl bude muset v příštích deseti letech snížit hmotnost baterií pro elektromobily o polovinu, aby byla elektrifikace z hlediska životního prostředí smysluplná. Na fóru o aktuálních problémech mobility (Freedom of Mobility Forum) to v Miláně řekl šéf skupiny Stellatis Carlos Tavares, informovala agentura Reuters.

Foto: Stellantis

Peugeot E-5008

Článek

Tavares konstatoval, že na výrobu baterií pro elektromobil s „obstojným dojezdem“ 400 kilometrů je nyní ve srovnání s tradičním automobilem potřeba o zhruba 500 kilogramů více surovin. „Z hlediska ochrany životního prostředí to podle mého nedává smysl,“ řekl.

Má za to, že automobilový průmysl musí s pomocí nových vědeckých poznatků dosáhnout „zlomu“ v oblasti energetické hustoty baterií. „Myslím, že k tomu směřujeme. Podle mého v příštím desetiletí dokážeme snížit hmotnost baterií o 50 procent, a tím pádem o 50 procent zredukovat i spotřebu dalších surovin oproti běžným vozidlům,“ dodal. Vyřešilo by to podle něj i problém s nedostatkem lithia, které je klíčovým prvkem většiny dnešních baterií pro elektromobily.

Foto: Christophe Ena, ČTK/AP

Carlos Tavares

Během fóra Tavares také uvedl, že kvůli „nebetyčně vysokým nákladům“ nepovažuje vodík za životaschopnou alternativní technologii pro současnou masovou mobilitu. „Obávám se, že cenová dostupnost bude prozatím pro vodík hlavní brzdou,“ řekl. „V blízké budoucnosti to možná bude řešení pro vozové parky velkých společností, ale rozhodně ne pro běžné lidi,“ uzavřel.

Freedom of Mobility Forum skupina Stellantis založila poté, co se rozhodla na konci roku 2022 opustit Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Smyslem akce je diskuse o problémech a trendech mobility a jejich dopadech na klima.

Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.

Xiaomi zveřejnilo cenu svého prvního auta, útočí na nejlevnější Teslu

AutoMoto

Za volantem Hyundaie Ioniq 5 N: Elektrický rošťák vyvolal velké nadšení i malé rozpaky

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám