Článek
Supersportovní model Ferrari LaFerrari, představený v roce 2013, patří k výjimečným kusům v historii italského výrobce automobilů. Stal se totiž novým vrcholem nabídky po modelu Enzo, a také šlo o první sériově vyráběný hybrid značky. S kombinovaným výkonem 963 koní navíc patřil k nejextrémnějším modelům své doby.
Jeho vývoj přitom probíhal za přísného utajení, na kterém si automobilka dává tradičně hodně záležet. K tomu jsou však potřeba i jízdy s maskovanými prototypy po veřejných silnicích, které mnohdy odhalí více než jen laboratoře a okruhy.
Z toho důvodu automobilka postavila řadu prototypů, které měly s finálním vozem společné vždy jen něco. V podstatě se tak jednalo o Frankensteinova monstra na kolech, přičemž jedno z nich již 15. srpna zamíří do aukce pořádané známou aukční síní RM Sotheby’s.
Prototyp s označením F150 Muletto M4 byl původně vozem Ferrari 458 Italia, hliníkové šasi vozu však bylo výrazně přepracované, aby do něj mohl být zabudován 6,3litrový motor V12, který pohání produkční model LaFerrari.
Kvůli zástavbě nového motoru i maskování dostal vůz řadu nevšedních doplňků karoserie i zcela nová karosářské panely, které však nepůsobí příliš elegantně a celkem dobře rozmazávají i tvary původního modelu 458 Italia.
Kabina vozu zůstala víceméně sériová, tedy v podobě modelu 458 Italia. Podivné je snad jen umístění 12V baterie u nohou spolujezdce. V praktickém světě to však nejspíš příliš nevadí, vůz totiž nemůže být oficiálně registrován pro použití na veřejných silnicích. Jde tak pouze o sběratelský artikl, který půjde využít možná tak na uzavřeném okruhu.
Pro zájemce by však vůz mohl mít hodnotu především ze sběratelského hlediska, neboť model LaFerrari je dodnes velmi ceněný. Podle aukčního domu by se cena mohla v dražbě pohybovat v rozmezí 900 000 až 1,2 milionu amerických dolarů, v přepočtu se tak bavíme o částce 19 až 25,3 milionu korun.