Hlavní obsah

Ford udělal z elektrického pick-upu F-150 Lightning terénní bestii

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Ford se pochlubila novým konceptem elektrického pick-upu F-150 Lightning, který díky různým vylepšením připomíná extrémní verzi Raptor. Ostatně není se čemu divit, koncept má ukázat široké možnosti užitkového elektromobilu.

Foto: Ford

Ford F-150 Lightning Switchgear

Článek

Divize Ford Performance ve spolupráci s RTR představila nový koncept elektrického pick-upu F-150 Lightning Switchgear, který byl inspirován starším projektem spalovacího trucku F-150 RTR Ultimate Fun-Haver. Po jeho vzoru tak elektrický vůz dostal upravenou karoserii i podvozek.

Karoserie má nové nárazníky a vystouplé podběhy z karbonového kompozitu, ve kterých jsou 18palcová kola, obutá do 37“ terénních pneumatik Nitto Ridge Grappler. Nechybí nové ochranné plechy, přídavná světla, ochrana prahů nebo spoiler za kabinou. Na korbě je navíc nosič s náhradní pneumatikou.

Úpravám kabiny se automobilka v tiskové zprávě příliš nevěnovala, vidíme však nová sedadla Recaro s šestibodovými pásy, lehce upravenou palubní desku a rám za předními sedadly. Pick-up navíc dostal i novou páku ruční brzdy.

Elektrický Ford F-150 umí být obří powerbankou. Dům zvládne napájet tři dny

AutoMoto

Zásadní úpravy se dotkly podvozku, který dostal řadu nových prvků. Asi tím nejvýraznějším jsou ale nové tlumiče Fox o průměru 7,62 centimetru, které umožní rychlou jízdu i v terénu. Světlá výška konceptu je 353 mm vpředu a 279 mm vzadu, přičemž kola se mohou pohybovat v rozsahu až 330 milimetrů. Rozchod kol narostl na 2032 mm.

Ford nicméně připravil ještě jednu verzi konceptu switchgear, která upřednostňuje jízdu po silnici. Nový přední nárazník má aerodynamické tvary, podběhy vyplňují 20palcová kola se silničními pneumatikami Nitto, korba je zakrytá a upravený podvozek je výrazně snížen.

Výkon konceptu Switchgear ale zůstává sériový. Dvojice elektromotorů tak posílá na všechna kola nejvyšší výkon 433 kW (588 k) a 1050 Nm točivého momentu. Sprint na 96 km/h by tak elektrický pick-up měl zvládnout za cca 4 sekundy. O napájení se stará baterie s kapacitou 131 kWh.

Nový Ford F-150 Lightning Switchgear vznikl v rámci programu Ford Performance Demonstrator, podobně jako koncepty SuperVan, Mustang Mach-E 1400 nebo Mustang Cobra 1400. Cílem tohoto programu je ukázat možnosti elektrického vozidla a současně poskytnout inženýrům prostor pro rychlý rozvoj poznatků využitelných pro budoucí elektromobily.

Ford F-150 si opět bere titul nejvýkonnějšího pick-upu, Raptor R překonal RAM TRX

AutoMoto

RaptorTRAX hledá nového majitele, speciál Kena Blocka má extrémní cenovku

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám