Hlavní obsah

Ford si plácl s Francouzi, nová fiesta bude příbuzná s Renaultem 5

Evropské zastoupení automobilky Ford mělo uzavřít strategické partnerství s automobilkou Renault, na jejíž platformě AmpR by mohla vzniknout nová řada dostupných elektromobilů. A jedním z nich by měl být i nástupce modelu Fiesta.

Foto: Petr Horník, Novinky

Elektromobil Renault 5

Článek

Automobilka Ford prochází na starém kontinentu výraznou změnou, která odstartovala ukončením výroby řady ikonických modelů a pokračovala rostoucím důrazem na elektromobilitu. Vedle vlastního crossoveru Puma-E a SUV Mustang Mach-E přitom značka nabízí i dva elektromobily postavené na technice MEB z dílny koncernu Volkswagen.

Foto: Petr Horník, Novinky

Elektromobil Renault 5 by mohl být základem pro novou generaci Fordu Fiesta.

Nyní se však automobilka pochlubila strategickým partnerstvím s francouzskou automobilkou Renault, jak upozornil britský web Autocar. Ford díky němu získá přístup k elektrické platformě AmpR Small, která je základem pro modely jako Renault 4, Renault 5 nebo Nissan Micra.

Automobilka Ford by měla na nové platformě nabídnout minimálně dva plně elektrické modely, přičemž jedním z nich by podle zdrojů Autocaru měl být nástupce malého hatchbacku Fiesta. Značka Ford by tak uvedením menšího a dostupnějšího elektrického modelu mohla opět oslovit širší okruh zájemců a vrátit se do vod mainstreamových modelů.

Bližší informace o nových modelech zatím chybí, je však pravděpodobné, že automobilka převezme platformu AmpR bez větších úprav a zaměří se na odlišné naladění podvozku a samozřejmě odlišný design, podobně jako u platformy MEB. Lze však předpokládat, že technika zůstane stejná jako u vozů značek Renault a Nissan.

Opět tak očekáváme přinejmenším dvě verze, kdy slabší nyní u Renaultu 5 nabízí výkon 122 koní, baterii o kapacitě 40 kWh a dojezd kolem 312 kilometrů, zatímco silnější nabídne 150 koní, kapacitu baterie 52 kWh a dojezd až 410 kilometrů. Od sportovní Alpine A290 by pak mohla být odvozena i elektrická Fiesta ST s výkonem až 220 koní.

Platforma AmpR Small přitom používá elektromotor na přední nápravě, takže pohání přední kola, a chlubí se důrazem na nižší hmotnost i vysokou výrobní efektivitu. Cena Renaultu 5 tak na českém trhu startuje na částce 679 000 korun, respektive díky akčnímu bonusu 629 000 korun. Do budoucna se navíc očekává i uvedení nové LFP baterie, která by mohla cenu ještě snížit.

Automobilka Ford tak díky spolupráci se skupinou Renault získá dostupný elektromobil. Nově uzavřená dohoda by se však podobně jako v případě koncernu Volkswagen měla vztahovat i na užitkové vozy. Bližší detaily kooperace v tomto odvětví, ve kterém patří obě značky mezi silné evropské hráče, ale neznáme.

Výběr článků

Načítám