Hlavní obsah

Ford GT se loučí závodní limitovanou edicí, připomíná hrdinu z Le Mans

Ford v nové edici Mk IV vymáčkl ze supersportu GT maximum, vznikne 67 kusů na počest vítězného závodního vozu z Le Mans v roce 1967.

Foto: Ford

Závodní Ford GT v edici Mk IV

Článek

Ford si nechává to nejlepší na konec a představuje dosud nejextrémnější verzi GT. Existovalo více než několik speciálních edicí superauta s příchutí retra a nové Mk IV se k nim připojuje.

Navazuje na stejnojmenné závodní auto z roku 1967 a slouží jako poslední závodní GT. Jako připomínka svého předka, vítěze Le Mans, bude výroba omezena na 67 kusů a všechny budou vyrobeny ručně v závodě Multimatic v Markhamu v Ontariu.

Foto: Ford

Původní Ford GT Mk IV z roku 1967

Ford GT Mk IV 2023 navazuje na edici GT LM, která byla odhalena na začátku října jako poslední silniční iterace superauta. Zatímco ten si musel vystačit s výkonem „jen“ 660 koní, novinka určená na závodní okruhy slibuje více než 800 koní z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce.

Kromě zvýšeného výkonu má nové GT Mk IV jiný podvozek a delší rozvor náprav, aby se zlepšila ovladatelnost. Labutí píseň superauta také využívá závodní převodovku, adaptivní odpružení a přepracovanou karoserii pro lepší aerodynamiku. Tím, že nemuseli dodržovat předpisy pro silniční auta, měli inženýři při vývoji větší volnost.

Všimnete si tak zjednodušených světlometů a absence bočních zrcátek, nemluvě o širší karoserii, obřím křídle a difuzoru vzadu. Boční přívody vzduchu se zdají větší, pravděpodobně proto, že modernizovaný motor potřebuje více chlazení.

Zájemci musí projít novým procesem výběru od automobilky a zaplatit 1,7 milionu dolarů, více než 39 milionů korun. Ford bude mezi zájemci vybírat v prvním čtvrtletí příštího roku a dodávky zahájí do konce jara.

Ford představil finální edici pro supersport GT

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám