Hlavní obsah

Fiat představil elektrickou tříkolku, zvažuje i prodej v Evropě

2:23
2:23

Poslechněte si tento článek

Užitková elektrická tříkolka Fiat Tris nabízí několik konfigurací karoserie a určená je zejména pro přepravy na kratší vzdálenosti. Prodej začne v oblasti Afriky a Středního východu, časem by se však mohla dostat i na evropské trhy.

Foto: Fiat

Elektrická tříkolka Fiat Tris

Článek

Společnost Fiat Professional, která se v rámci italské automobilky zaměřuje na užitkové vozy, představila své vůbec první elektrické vozidlo se třemi koly. Model Tris je primárně určen pro udržitelnou mobilitu při doručování „na poslední míli“, tedy v závěrečné fázi přepravy nákladu či doručování zásilek.

Design užitkové tříkolky vznikal v italském Centro Stile a zaujme především elegantně tvarovanou minimalistickou kabinou s moderně pojatými LED světlomety. Kabina sice postrádá dveře, řidič ale sedí uprostřed, kouká na 5,7“ digitální přístrojový štít a k dispozici má tříbodový bezpečnostní pás i 12V, 220V a USB-C zásuvky.

Karoserie bude dostupná ve třech verzích, jako pick-up, s jednoduchou ložnou plochou (Flat bad) a také jako samostatné šasi s kabinou, připravené na nástavby dle potřeb zákazníka. Na délku měří 3,17 metru a poloměr otáčení je pouze 3,05 metru, díky čemuž se skvěle hodí do městské zástavby.

Ložná plocha nabídne prostor zhruba 2,25 metru čtverečního a bez problému pobere i standardní euro paletu. Maximální hmotnost vozítka je 1025 kilogramů, maximální hmotnost nákladu pak může být až 540 kilogramů.

Tříkolka je osazena lithiovou baterií s kapacitou 6,9 kWh, která by měla zajistit dojezd asi 90 kilometrů v městském a příměstském prostředí dle testovacího cyklu motocyklů WMTC. Nabití z 0 na 80 % pak zabere při využití běžné domácí zásuvky zhruba 3,5 hodiny, plné nabití pak 4 hodiny a 40 minut.

Foto: Fiat

Fiat Tris bude dostupný ve třech karosářských provedeních, včetně šasi připraveného pro různé nástavby.

Pohon zajišťuje 48V elektromotor s maximálním výkonem 9 kW a maximálním točivým momentem 45 Nm, který umožňuje dosáhnout nejvyšší rychlosti 45 km/h. Stabilitu tříkolky by pak měl zajistit dostatečný rozchod zadních kol v kombinaci s dlouhým rozvorem a 12“ pneumatikami.

Tříkolka bude nejprve uvedena na trhy v regionu MEA, tedy Afrika a Střední východ. Společnost ovšem zvažuje i uvedení na evropské trhy, neboť vůz splňuje všechny nezbytné homologační standardy, včetně bezpečnostních prvků, osvětlení, výstrahy při couvání atd.

Výběr článků

Načítám