Hlavní obsah

Ferrari začne prodávat vítězný model z Le Mans. Je ještě výkonnější, ale nesmí na silnice

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čtyři měsíce poté, co Ferrari dosáhlo historického vítězství ve vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans, italská automobilka odhalila speciální verzi vítězného vozu 499 jako hračku pro soukromé závodníky. Jmenuje se 499P Modificata a nabízí ještě vyšší výkon než vítěz Le Mans.

Foto: Ferrari

Ferrari 499P Modificata

Článek

Tohle závodní auto má sice vítězné kořeny, ale ve své verzi Modificata neplní normy pro žádnou z oficiálních soutěží. Podobně jako jiné speciální závodní vozy od Ferrari v minulosti tak slouží jen pro specializované závodní dny organizované automobilkou pro nejvěrnější klienty.

Prostřednictvím programu Ferrari Sport Prototipi Clienti se tak objeví na řadě mezinárodních tratí. Veškerou logistiku, traťovou asistenci a údržbu bude zajišťovat sama automobilka.

499P Modificata pohání stejný třílitrový V6 s dvojitým přeplňováním jako závodní vůz, který byl doplněn o elektromotor na přední nápravě. Klíčový rozdíl mezi 499P Modificata a vozem Le Mans je v tom, že tento nový model využívá svou elektrickou asistenci z klidu, na rozdíl od závodního vozu, který může nasadit svůj elektrický výkon pouze za hranicí 190 km/h.

Ferrari, osvobozené od předpisů, také zavedlo systém „Push to Pass“, který poskytuje dalších 161 koní stisknutím tlačítka. Celkově tak 499P Modificata poskytuje 858 koní.

Všechny exempláře závodního Ferrari jsou standardně dodávány se zakázkovými pneumatikami Pirelli o rozměrech 310/70-18 vpředu a 340/70-18 vzadu se strukturou a směsí běhounu odvozenou z technologie Formule 1. Pro vůz byla také vyvinuta vlastní „mokrá“ pneumatika.

Z vizuálního hlediska se od vytrvalostního vozu liší jen minimálně. Každý kus karoserie byl vyroben z lehkých uhlíkových vláken. Mezi kabinou 499P a vozem, ze kterého vychází, také není patrný rozdíl. Ferrari ve skutečnosti říká, že „poskytne klientům přesně stejný zážitek z jízdy jako posádky, které řídily závodní vozy #50 a #51, které vyhrály v Le Mans v červnu“.

Vůz začíná na ceně 5,1 milionu eur (asi 125 milionů korun) před zdaněním. Cena zahrnuje dva roky provozu vozu v programu Sport Prototipi Clienti.

Jubilejní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans vyhrálo Ferrari

AutoMoto

Závodní Ferrari 296 se zbavilo hybridu, šestiválec dává 700 koní

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám