Hlavní obsah

Ferrari letos poprvé prodalo víc hybridů než klasických modelů se spalovacím motorem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italský výrobce sportovních vozů Ferrari prodal během třetího čtvrtletí tohoto roku poprvé více vozů s elektrickou asistencí než těch s čistě spalovacím motorem. Rozdíl byl však poměrně malý a brzy by ho mohl smazat nástup výroby prvního SUV značky, které nabídne motor V12.

Foto: Ferrari

Plug-in hybridní Ferrari SF90 v extrémní limitované verzi XX Stradale

Článek

Značku Ferrari si většina z nás spojuje především s výkonnými spalovacími motory, ani tento symbol italského automobilového průmyslu však nemohl ignorovat alespoň minimální stupeň elektrifikace.

Doba přitom postoupila už tak daleko, že se uplynulé čtvrtletí tohoto roku stalo prvním, kdy značka poprvé prodala více hybridních vozů než vozů s čistě spalovacím motorem.

Od července do září roku 2023 prodala značka celkem 3188 vozů, což představuje nárůst o 271 vozů proti stejnému období loňského roku. Hybridy tvořily 51,3 procenta prodaných vozů, na čistě spalovací vozy připadlo 48,7 % prodejů.

V předchozím čtvrtletí tvořily hybridy 43 procent prodejů a ve třetím čtvrtletí uplynulého roku jen 19 procent celkových prodejů. Automobilka dnes nabízí devět modelů se spalovacími motory a čtyři s hybridním pohonem. První čistě elektrický model se neočekává dřív než v roce 2025.

Největší zásluhu na vysokých prodejích hybridů v uplynulém čtvrtletí měly mít zejména modely Ferrari 296 a Ferrari SF90 – oba dostupné pouze s plug-in hybridním pohonem. SF90 se přitom stal v roce 2019 vůbec prvním plug-in hybridním modelem značky, zatímco prvním hybridním modelem bez externího napájení bylo Ferrari LaFerrari, představené v roce 2013.

Nabízí se ale otázka, jak dlouho si elektrifikované modely svůj náskok v prodejích udrží. Jak připomíná článek Financial Times, který na prodeje Ferrari v uplynulém čtvrtletí upozornil, automobilka ještě stále naplno nerozjela výrobu svého prvního crossoveru Purosangue, pod jehož kapotou pracuje motor V12 bez elektrické asistence.

Značka přitom očekává vysokou poptávku, díky které by model Ferrari Purosangue mohl tvořit až 20 % prodejů pro příští rok.

I tohle může do běžného provozu. Ferrari ukázalo nejextrémnější silniční model

AutoMoto

První SUV od Ferrari jde na dračku, zákazníci čekají roky

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám