Hlavní obsah

S novým 296 GTB se Ferrari vrací k šestiválcům

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Maranellská automobilka ukazuje svůj první model se šestiválcem od sedmdesátých let. V hierarchii modelů s motorem uprostřed sice leží vespod, ovšem svými čísly pozadu nezůstává.

Foto: Ferrari

Ferrari 296 GTB

Článek

O novince se dříve mluvilo jako o novodobém modelu Dino, legendární označení modelu z roku 1966, které odkazovalo na zesnulého syna zakladatele značky, však nedostala. Jde o model, který se v portfoliu zařadí pod F8 Tributo, má ostatně i o 50 mm menší rozvor náprav. Podle automobilky má nabídnout nejzábavnější svezení v rámci nabídky.

Uprostřed vozu trůní třílitrový, dvakrát přeplňovaný šestiválec do V. Pracuje s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a je součástí plug-in hybridního ústrojí. Patří k němu tedy i elektromotor a 7,45kWh baterie uložená v podlaze. Díky možnosti externího dobíjení ujede tento supersport 25 kilometrů na elektřinu.

Nové Ferrari F8 Tributo si vzalo osmiválec ze speciální edice

AutoMoto

Především ale elektrická část ústrojí pomáhá dynamice. Systémový výkon činí 610 kW, 830 koní. Točivý moment dosahuje 740 Nm. Z nuly na 100 km/h je za 2,9 sekundy, což se shoduje se zmíněným modelem F8 Tributo. Novinka je ve srovnání s výkonem 720 k dokonce výkonnější, osmiválec má však 770 Nm. Pro úplnost, maximálně se model 296 GTB rozjede na 330 km/h.

Zatímco standardní model nechce být jen okruhovým náčiním a v interiéru si drží luxusní standard, v nabídce je i paket Asseto Fiorano, který i díky většímu počtu karbonových dílů stlačí hmotnost na 1470 kilogramů, což je na plug-in hybrid skvělé číslo.

Novinka se začne prodávat v příštím roce za dosud neupřesněnou cenovku.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám