Hlavní obsah

Falešné přejmenování na Voltswagen má dohru, VW čelí vyšetřování

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přejmenování Volkswagenu na Voltswagen, které americké zastoupení automobilky oznámilo a později přiznalo, že šlo o březnový aprílový žert, vyšetřuje zdejší komise pro kontrolu cenných papírů.

Foto: Volkswagen

Logo Voltswagenu

Článek

Úřad vyšetřuje americkou divizi Volkswagenu, aby zjistil, zda „vtip“ ovlivnil cenu akcií značky, uvedl německý list Der Spiegel.

Vyšetřování má být v rané fázi, počátkem dubna podal úřad žádost o informace od společnosti se sídlem ve Wolfsburgu. Volkswagen uvedl, že s orgány plně spolupracuje.

Poprvé zveřejnil Volkswagen tiskovou zprávu o přejmenování už 29. března. Po pár minutách bylo sice oznámení staženo, nicméně informace začala kolovat médii. Den poté už se však tato tisková zpráva na oficiálním kanálu udržela, Volkswagen dokonce měnil své americké účty na sociálních sítích.

Volkswagen napsal, že se v USA přejmenuje na Voltswagen

AutoMoto

Změnu názvu americké divize tehdy, dva dny před 1. dubnem, doprovázela i prohlášení z vedení. „Možná měníme naše K za T, ale neměníme odhodlání této značky vyrábět nejlepší auta ve své třídě,” uvedl šéf americké divize Scott Keogh, s ohledem na fakt, že deklarovaný nový název odkazuje na jednotku elektrického napětí volt.

V prohlášení dále stálo, že označení Voltswagen bude značka používat u všech modelů poháněných elektřinou, zatímco auta s tradičním pohonem zůstanou u původního označení, které v překladu z němčiny znamená „lidový vůz”.

Volkswagen názorně předvedl, jak nemá vypadat aprílový žert

AutoMoto

Ještě ten den ve večerních hodinách začala agentura Reuters změnu názvu na základě několika zdrojů uvnitř automobilky zpochybňovat. Že šlo skutečně jen o předčasný aprílový žert, vyšlo oficiálně najevo 31. března.

„Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem,” uvedl tehdy mluvčí firmy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám