Hlavní obsah

Emisní norma Euro 7 může znamenat zdražování, varuje sdružení ACEA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodej aut v EU letos poroste, ovšem do budoucna nová auta zdraží o desítky tisíc kvůli chystané emisní normě Euro 7, předpovídá Evropské sdružení výrobců automobilů. Podle jeho prezidenta by to znamenalo, že si někteří lidé budou nechávat déle svá starší, emisně horší auta.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto.

Článek

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v letošním roce zvýší o pět procent na zhruba 9,8 milionu vozů po loňském poklesu na nejnižší úroveň za téměř 30 let. V úterý to předpovědělo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Zároveň ale varovalo před negativními důsledky plánované přísnější emisní normy Euro 7, která by podle něj mohla zdražit automobily v průměru o 2000 eur (téměř 48 tisíc korun) a podkopat poptávku, napsala agentura AFP.

Přísnější emisní limity pro nové osobní i nákladní automobily, označované jako Euro 7, v listopadu navrhla Evropská komise. Komisař pro vnitřní trh Thierry Breton podle AFP tvrdí, že Euro 7 zvýší náklady na jeden automobil pouze o 100 až 150 eur (zhruba 2400 až 3600 korun).

Pomůže geofencing plug-in hybridům? Euro 7 pro ně má samostatnou kategorii

AutoMoto

Loni se prodej aut v EU snížil o téměř pět procent na necelých 9,3 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň od roku 1993. Za poklesem stál zejména nedostatek součástek pro výrobu automobilů. „Navzdory mnoha nejistotám by se měl trh v roce 2023 začít zotavovat,“ uvedla generální ředitelka ACEA Sigrid de Vriesová. „Stále se však nacházíme 25 procent pod úrovní roku 2019, situace zůstává křehká,“ dodala.

Prezident sdružení a šéf francouzské automobilky Renault Luca De Meo vyzval představitele EU k opatřením, která by zabránila poklesu konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu.

„Náš automobilový průmysl měl dlouhou dobu konkurenční výhodu u vozidel se spalovacím motorem,“ uvedl. „V případě elektromobilů to již platit nebude, přinejmenším v krátkém období,“ dodal. Upozornil rovněž, že konkurence z Číny a Spojených států těží z rostoucí podpory ze strany tamních úřadů.

De Meo také varoval, že emisní norma Euro 7 by na automobilový průmysl uvalila nerealistická omezení a ve skutečnosti by zbrzdila tempo snižování automobilových emisí. „Plnění normy Euro 7 by přineslo nárůst nákladů, který by zákazníky odradil od nákupů těchto nových vozů,“ dodal. To by podle něj znamenalo, že na silnicích by se delší dobu držely starší vozy s horšími emisemi.

Malá, levnější auta spějí ke konci výroby

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám