Článek
Nejprodávanější hybridní značkou zůstává Toyota s 3599 vozy, na druhém místě se na ní dotahuje Škoda s 3096 prodanými hybridy a třetí je Mercedes-Benz s prodejem 1572 vozů. Následuje BMW. Nad tisícovkou prodaných hybridů jsou ještě například Ford, Suzuki, Volvo nebo Dacia.
Nejvíce elektromobilů prodala Škoda, celkem 1584, druhá je Tesla, která má na kontě 703 prodaných vozů, a třetí Volkswagen prodal 362 elektrických aut. Na dalších místech je dvojice Hyundai a Kia s prodejem 255, respektive 173 bateriových vozů.
Skokový nárůst prodejů elektromobilů souvisí podle jednatele firmy Toyota Financial Services Aleše Kamarýta s loňským útlumem před zavedením dotačního programu. Prodej hybridů je oproti tomu stále na vzestupu zhruba pětinovým meziročním tempem.
„Vedle stále většího počtu nabízených modelů tomu pomáhá i stále dostupnější nabídka financování. Například prostřednictvím Toyota Financial Services, která je na trhu již 25 let, se podíl vozů pořízených na operativní leasing blíží 50 procentům,“ uvedl.
Celkový prodej nových osobních aut za čtyři měsíce vzrostl téměř o pět procent na 80 912 vozů. Z toho auta na alternativní pohon představovala 32,8 procenta.