Článek
Automobilka Volkswagen aktuálně pracuje na vybudování silného portfolia elektrických vozů, ve kterém nebudou chybět ani ostré modely s označením GTI. Jako první značka poodhalila koncept menšího a dostupnějšího modelu ID. 2 GTI, nedávno prosákly informace o vývoji model ID. 3 GTI a nyní už se mluví také o elektrickém Golfu GTI.
Thomas Schäfer, šéf automobilky Volkswagen, totiž v rozhovoru pro AutoExpress prozradil, že i devátá generace modelu Golf nabídne svou sportovní verzi GTI, jejíž uvedení se plánuje ještě před koncem desetiletí. Podle šéfa značky by přitom elektrické GTI mělo být monstrem.
„Na konci desetiletí přivezeme elektrický Golf [GTI] a to bude monstrózní auto,“ cituje britský magazín slova Schäfera. „S pokrokem jsem velmi spokojen. Je to super. Může to být vzrušující, musí to být vzrušující, musí to být autentické. Pokud přivezeme GTI, musí to být [opravdové] GTI.“
Šéf automobilky navíc v rozhovoru potvrdil, že se v budoucnu chystá i elektrický Golf R, o kterém se zatím pouze spekulovalo. Elektrické GTI nabídne podobně jako současná GTI pohon pouze předních kol, verze R pak bude nabízet pohon všech kol.
Základem deváté generace modelu Golf, která již bude pouze elektrická, se stane nová platforma SSP (Scalable Systems Platform) z dílny koncernu VW, kterou budou využívat i další značky, včetně Škody nebo prémiových značek jako Lamborghini a Bentley.

Modernizovaný Volkswagen Golf GTI Clubsport
Díky škálovatelnosti se platforma bude moci stát základem pro široké portfolio vozidel různých velikostí, které však budou sdílet stejné moduly. Platforma by tak měla přinést vyšší efektivitu výroby. Navíc se očekává i příchod nových technologií, díky kterým by měly nové modely nabídnout fantastické vlastnosti.
Devátá generace modelu Golf se přitom bude prodávat současně s aktuální osmou generací, která bude stále nabízet spalovací motory. Je však otázkou, zda v nabídce zůstanou i obě generace sportovních verzí populárního hatchbacku. Spalovací golf by přitom měl na trzích vydržet minimálně do konce desetiletí.

Koncept prvního elektrického GTI, vycházející z připravovaného modelu ID. 2.
Prvním elektrickým modelem GTI v nabídce automobilky se pak stane ostrá verze modelu ID. 2, vycházející z konceptu ID. GTI, kterou nejspíš následně doplní aktuálně vyvíjený větší hatchback ID. 3 GTI, který však oproti připravovanému golfu nabídne pohon zadních kol. Elektrický Golf GTI se očekává před koncem desetiletí, verze R pak dorazí nejspíš až ve třicátých letech.