Hlavní obsah

Devátý Volkswagen Golf současný model nejspíš nenahradí, prodávat by se mohly zároveň

3:48
3:48

Poslechněte si tento článek

Automobilka Volkswagen v současnosti prodává modernizovanou verzi modelu Golf osmé generace, která bývá často označována jako Golf 8,5. Mezi lety 2028 a 2029 se však očekává představení již deváté generace, která by měla být v mnoha ohledech přelomová. Svého předchůdce přitom zcela nenahradí, ale doplní.

Foto: Volkswagen

Modernizovaný Volkswagen Golf osmé generace

Článek

Deváté generace modelu Volkswagen Golf by se totiž poprvé v historii měla stát čistě elektrickou, přičemž pravděpodobně využije novou technickou i softwarovou platformu. Inovovaný by však mohl být i designový jazyk a postavení vozu v rámci nabídky.

S novou generací golfu by se totiž měly začít spojovat rodiny klasických a elektrických modelů, které dnes mají vlastní řadu s označením ID a originální názvy. Devátá generace by tak mohla nést i označení ID Golf, jak naznačuje britský web Autocar, který se rozhodl dát dohromady maximum informací o chystané novince.

Design nového golfu by pak mohl být do velké míry inspirován připravovanými novinkami, jako je produkční verze konceptu ID 2all (který by podle spekulací nakonec mohl zamířit do výroby pod označením Polo). Design by měl více čerpat z minulosti značky a svým přístupem by se měl snažit oslovit především evropské zákazníky.

Automobilka přitom nechce být příliš retro, počítá však s některými důležitými změnami, mezi které má patřit i návrat tlačítek do kabiny. Ta se ostatně objevují také v konceptu nejdostupnějšího elektrického vozu značky ID. Every1, který zřejmě také dorazí ještě před golfem.

Koncernová elektrická platforma SSP

Technickým základem golfu by se měla stát koncernová elektrická platforma SSP, která bude kombinovat prvky dnes používané elektrické platformy MEB a prémiové elektrické platformy PPE. Na jejích základech by pak mělo být možné postavit široké portfolio vozů různých velikostí s pestrou nabídkou verzí pohonu.

Nový golf by měl být jedním z prvních vozů, které na této platformě vzniknou, k dalším by však měla patřit i nová generace modelu Octavia. Další zajímavostí pak bude použití zcela nové softwarové platformy, kterou VW vyvíjí společně s Rivianem.

Foto: Volkswagen

Designovou inspiraci by mohl nový golf hledat například u produkční verze konceptu Volkswagen ID. 2all.

Ta automobilce umožní nejen optimalizovat palubní systémy, včetně počtu procesorů, ale také umožní lepší souhru palubních systémů a možnost jejich dalšího vylepšování, včetně funkčnosti hardware. Rivian tímto systémem například vylepšuje i nastavení podvozku svých modelů.

Softwarové vylepšování schopností vozu by přitom mohlo být mimořádně důležité pro sportovní deriváty, jako GTI a R, se kterými se u deváté generace také počítá. GTI by mělo nabídnout klasický pohon jedné nápravy, zatímco model R by měl být opět čtyřkolkou, pravděpodobně se dvěma elektromotory. Díky softwarovým funkcím jako vektorování točivého momentu by přitom obě verze měly nabídnout působivé zážitky z jízdy.

Produkce golfu deváté generace bude pravděpodobně probíhat ve Wolfsburgu, kde se model Golf montuje již od premiéry v roce 1974. Výroba osmé generace by se mohla přesunout do závodu v Mexiku, jak naznačuje Autocar, kde by souběžně pokračovala. Osmičkový golf by navíc mohl projít další rozsáhlou modernizací.

Foto: Volkswagen

Nový designový směr značky naznačuje i koncept Volkswagen ID. Every1.

Na evropských trzích společně

Obě generace by se pak měly i na evropských trzích objevovat společně, pravděpodobně tedy pouze do roku 2035, kdy vstoupí v platnost zákaz prodeje vozů, které nemají nulové emise. Mimo Evropu by však produkce modernizovaného golfu se spalovacími motory mohla dál pokračovat, podobně jako tomu kdysi bylo při výrobě klasického modelu VW Beetle.

Otázkou pak bude další budoucnost modelu ID.3, který původně vznikl jako elektrická alternativa k modelu VW Golf. Podle Autocaru se zřejmě dočká nové generace, která by mohla dorazit v podobné době jako devátá generace golfu. Automobilka však nejspíš zajistí, aby mezi nimi existovaly dostatečně velké rozdíly a vzájemně si nekonkurovaly.

Výběr článků

Načítám