Hlavní obsah

Elektrické Porsche Macan je tu, slibuje dojezd až 613 km

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá generace prémiového SUV nabízí čistě elektrické pohonné ústrojí, které potěší působivými parametry, jako je výkon až 639 koní a dojezd až 613 km. První zákazníci se dočkají nových vozů ještě letos.

Foto: Porsche

Nové Porsche Macan

Článek

Automobilka Porsche ve čtvrtek konečně představila dlouho očekávanou druhou generaci SUV modelu Macan, které se poprvé představuje s čistě elektrickým pohonem. Značka zatím představila pouze dvě verze, Macan 4 a Macan Turbo, nabídka by se však postupně měla rozšiřovat.

Po stránce designu kopíruje nové Porsche Macan současný designový jazyk značky. Nechybějí světlomety s výraznými čtyřmi segmenty, elegantně uhlazená karoserie vytvářející iluzi SUV kupé a optimalizovaná aerodynamika včetně aktivní prvků. Koeficient odporu vzduchu je tak pouze 0,25, což by měla být nejlepší hodnota v segmentu.

Základem vozu je čistě elektrická 800V platforma PPE (Premium Platform Electric), kterou Porsche vyvíjí ve spolupráci s Audi. Nový model měří 4786 mm na délku, 1938 mm na šířku a 1622 mm na délku, přičemž rozvor má hodnotu 2893 mm. Ve srovnání s předchozí generací je nové Porsche Macan celkově větší, přičemž největší nárůst je v rozvoru (+86 mm).

Spalovací Porsche Macan skončí v EU již na jaře 2024, důvodem překvapivě nejsou emise

AutoMoto

Větší rozvor by měl být znát na vnitřním prostoru, přičemž přední sedadla jsou uchycena o 28 mm níž, zatímco zadní o 15 mm níž. Posádka by tak měla mít více prostoru na nohy. Kufr má standardní objem 540 litrů, sklopením zadních sedadel ho však lze zvětšit až na 1348 litrů. Pod kapotou je navíc praktický frunk o objemu 84 litrů.

V palubní desce mohou být až tři obrazovky, přičemž před řidičem jen 12,6palcový digitální přístrojový štít a uprostřed palubní desky je 10,9palcová obrazovka infotainmentu. Volitelně pak může být 10,9palcová obrazovka ještě před spolujezdcem, přičemž na její obsah zřejmě nebude z místa řidiče vidět.

Kabina sází na typicky minimalistické, ovšem elegantní a praktické uspořádání. Důraz je navíc kladen na moderní technologie. Displej řidiče tak může být vybaven technologií rozšířené reality, díky čemuž může například navigační systém promítat pokyny přímo na pozadí.

Porsche Macan 4 i Macan Turbo jsou vždy vybaveny pohonem všech kol, který zajišťují dva elektromotory. Ty jsou napájeny z 800V baterie se shodnou kapacitou 100 kWh, využitelných je ovšem 95 kWh. Baterie má ve srovnání s modelem Porsche Taycan vylepšenou chemii i design a nabíjení podporuje při výkonu až 270 kWh.

Na dostatečně výkonných 800V nabíječkách tak Porsche Macan slibuje nabití z 10 na 80 % během 21 minut. Na pomalejších 400V nabíječkách dokáže zabudovaný spínač baterii rozdělit na dvě 400V baterie pro rychlejší nabíjení při nižším výkonu. Pomalé nabíjení na wallboxu je dostupné při výkonu 11 kW.

Zatím základní Macan 4 nabídne maximální výkon 300 kW (408 k) a 650 Nm točivého momentu, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 220 km/h. Dojezd dle WLTP by se v kombinovaném režimu měl pohybovat okolo 516 až 613 km, v městském režimu pak 665 až 784 km.

Výkonnější Macan Turbo nabídne maximální výkon 470 kW (639 k) a 1130 Nm točivého momentu, díky čemuž zrychlí z 0 na 100 km/h v čase 3,3 sekundy. Maximální rychlost je až 260 km/h. Maximální dojezd dle WLTP by se měl v kombinovaném režimu pohybovat kolem 518 až 591 km, v městském režimu pak kolem 670 až 765 km.

S krocením působivého výkonu řidiči pomůže elektronicky řízený systém kontroly trakce ePTM, který funguje údajně až pětkrát rychleji než běžné systémy a reaguje na prokluz kola během 10 milisekund. Macan Turbo je navíc vybaven systémem elektronicky řízeného uzavírání zadního diferenciálu PTV Plus, který přispívá k lepší ovladatelnosti.

Nové modely Porsche Macan jsou také vybaveny podvozkem Porsche Active Suspension Management (PASM) se vzduchovým odpružením, volitelně jsou však dostupné i ocelové pružiny. Tlumiče jsou ovšem vybaveny dvěma ventily pro ještě lepší nastavení, a tedy vyšší komfort nebo lepší sportovní vlastnosti.

Vůbec poprvé pak může být Porsche Macan vybaveno i technologií řízení zadní nápravy, díky čemuž se zadní kola mohou vytáčet až do úhlu pěti stupňů. Ve městech tak novinka nabídne lepší obratnost (průměr otáčení je 11,1 metru), naopak na dálnicích a ve vyšších rychlostech bude vůz působit stabilněji.

Jak automobilka dodává, od roku 2014 dodala zákazníkům po celém světě přes 800 000 kusů modelu Porsche Macan. Druhá generace by v úspěšné cestě měla pokračovat, přičemž v některých částech světa bude souběžně nabízená i první, se spalovacími motory. Evropa má však ovšem smůlu.

Výroba nového Porsche Macan bude probíhat v továrně automobilky v Lipsku. První kusy by pak měly být zákazníkům doručeny během druhé poloviny tohoto roku.

Tajemné Porsche Taycan je novým vládcem Nürburgringu, Teslu překonalo o 17 sekund

AutoMoto

Návrat domů. Porsche vytáhlo z muzea stařičký sporťák hraběte Kolowrata-Krakowského

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám