Hlavní obsah

Tajemné Porsche Taycan je novým vládcem Nürburgringu, Teslu překonalo o 17 sekund

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová verze elektromobilu Porsche Taycan, jejíž jméno zatím automobilka nezveřejnila, si na slavném německém okruhu dojela pro nový rekord mezi elektromobily. Teslu Model S Plaid překonala o působivých 17 sekund.

Předprodukční Porsche Taycan zajelo nový rekord na Nürburgringu.Video: Porsche

 
Článek

Automobilka Porsche se pochlubila dalším působivým úspěchem ze Zeleného pekla, jak se také někdy přezdívá náročnému německému okruhu Nürburgring. S novou předsériovou verzí Porsche Taycan, která zřejmě nabídne ještě působivější výkon, si totiž dojela pro rekord mezi elektrickými sedany.

Testovací jezdec Lars Kern, který seděl za volantem, zdolal okruh v čase 7:07.55, čímž vylepšil čas modelu Taycan Turbo S Sport ze srpna 2022 o působivých 26 sekund. Kromě toho ale pokořil i čas elektrického sedanu Tesla Model S Plaid (7:25.231) o 17,681 sekundy, čímž se stal novým králem ringu v elektrickém sedanu.

Za zmínku navíc stojí, že čas nového elektrického Porsche Taycan je jen kousek od času elektrického hypersportu Rimac Nevera, který slavný okruh zajel v čase 7:05.298. Nový taycan, jehož jméno zatím neznáme, tak bude bezpochyby velmi zajímavým vozem.

K technice automobilka pouze prozradila, že vůz byl kvůli bezpečnosti jezdce vybaven bezpečnostním rámem a závodními sedadly. Podle spekulací kolegů z Motor1 by pak vůz mohl být osazen třemi elektromotory s výkonem kolem 1000 koní a možná i novou baterií s odlišným designem či chemií.

Automobilka k novému rekordu vydala pouze tiskovou zprávu, krátké video a pár fotografií. Delší video se záběry z kabiny by mělo být zveřejněno v polovině března, což možná naznačuje termín premiéry nového speciálního modelu.

„Dvacet šest sekund je v motorsportu půl věčnosti. Larsův čas 7:07.55 minuty na Nordschleife je senzační a staví taycan do stejné ligy jako elektrické hyperauta,“ uvedl vedoucí modelové řady Kevin Giek. „A působivé na tom je, že Lars během několika kol dosáhl téměř přesně stejného času,“ dodal Giek.

Spalovací Porsche Macan skončí v EU již na jaře 2024, důvodem překvapivě nejsou emise

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám