Hlavní obsah

Elektrické lamborghini bude čtyřmístné

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plně elektrické lamborghini dorazí v roce 2028 a bude překvapivě praktické. Britský časopis Auto Express přinesl zajímavý rozhovor s ředitelem Lamborghini Stephanem Winkelmannem, který se v něm rozpovídal mimo jiné i o chystaných elektrických modelech italské legendární značky.

Foto: Petr Horník, Právo

Lamborghini Urus (ilustrační foto)

Článek

V květnu minulého roku se italské Lamborghini, podobně jako řada dalších firem, zavázalo k postupnému přechodu na elektromobilitu. Od té doby jsme se mimo jiné dozvěděli, že na trh brzy dorazí elektrifikovaný nástupce modelu Aventador s plug-in hybridní technologií a také Huracán jako elektrifikovaný osmiválec.

Ohledně podrobností o vůbec prvním elektrickém lamborghini byla ale automobilka dosud skoupá na slovo, což v rozhovoru pro web Auto Express porušil samotný ředitel automobilky Stephan Winkelmann. Ten uvedl, že první plně elektrické lamborghini dorazí v roce 2028 a bude se jednat o plnohodnotný nový model, nikoli o nástupce některého ze stávajících či budoucích strojů.

Nástupce Lamborghini Huracán může dostat hybridní pohon

AutoMoto

Muž, který stojí v čele legendární italské firmy, uvedl, že auto dorazí pravděpodobně jako čtyřmístný stroj se dvěma dveřmi a větší světlou výškou. Winkelmann pak také připomněl, že s vývojem Lamborghini jistě pomůže koncernový partner Volkswagen, podobně jako při vývoji prvního SUV Urus. Je tak možné, že první elektrické lamborghini bude stát na platformě Volkswagenu.

Lamborghini si stojí za tím, že elektromobilita je pro značku v některých odvětvích dobrou technologií, která se hodí do filozofie firmy. „Některé z našich pilířů z technologického hlediska dokonale zapadají do světa elektromobilů. Ať už se jedná o integraci dílů z uhlíkových vláken do karoserie, tak integraci baterie jako konstrukčního dílu. To je něco, co nám rozvazuje ruce v rámci designu a aerodynamiky,“ uvedl například pro Auto Express technický ředitel Lamborghini Rouven Mohr.

Otevřená vrátka pro spalovací motory. Lamborghini spoléhá na vývoj syntetického benzínu

AutoMoto

Mohr mimo jiné uvedl i to, že si inženýři pod jeho vedením už poradili s některými problémy elektromobilů, a zákazníci tak budou jistě s prvním elektrickým lamborghini nad míru spokojeni. Hlavním cílem bylo především ušetřit u vozu co nejvíce hmotnosti.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám