Hlavní obsah

Dvanáctiválec v Bentley má dny sečteny, skončí s modelem Batur

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bentley Mulliner Batur bude znamenat konec výroby motoru W12 u značky Bentley a s tím i u koncernu Volkswagen. Osmi- a šestiválce zůstanou, alespoň prozatím.

Foto: Bentley

Bentley W12

Článek

Byla to jen otázka času, když automobilka Bentley oznámila, že bude od příštího desetiletí nabízet jen elektromobily. Nyní víme, kdy k tomu dojde - v roce 2024 sjede z montážních linek poslední bentley s motorem W12.

Tato jednotka, která má kořeny u Volkswagenu a v různých verzích poháněla phaeton, touareg či Audi A8 a Q7, se v Bentley objevila prvně v roce 2003. Její současné provedení se dvěma turbodmychadly přišlo na trh v roce 2015.

Foto: Bentley

Bentley W12

Posledním modelem, v němž se objeví, bude Bentley Mulliner Batur, jehož výroba skončí v roce 2024. Finální varianta motoru bude nabízet výkon 750 koní v 5500 otáčkách a 1000 newtonmetrů točivého momentu v rozsahu od 1750 do 5000 otáček.

Za dvacet let, co Bentley W12 do svých vozů montuje, vzniklo přes sto tisíc kusů. Do konce jeho výroby jich už zas tak moc nepřibude; všech 18 baturů je prodaných, ale ostatní modely značky ještě je možné s W12 objednat. Automobilka pochopitelně předpokládá ohromný zájem, takže kdo chce vlastnit jeden z posledních dvanáctiválců vůbec a poslední u koncernu Volkswagen, neměl by otálet.

Třicítka motorářů, kteří na W12 nyní pracují, příští rok nepřijde o práci. Automobilka plánuje rozšířit výrobu V8 a V6 právě o kapacitu, kterou uvolní konec dvanáctiválce.

Batur je nejvýkonnější bentley v historii. Přiváží nový styl, ale s tradiční technikou

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Motory W12

Výběr článků

Načítám