Hlavní obsah

Drsnější díky nálepkám? Ford ukazuje limitovanou edici pro Ranger Raptor

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sportovní verze pick-upu Ford Ranger Raptor dorazí i s paketem Special Edition. Výrobce jím chce udělat vůz ještě drsnější. Automobilka vůz vyrobí jako limitovanou edici. Vůz dostal polepy a černé i červené detaily – a to je všechno.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor Special Edition

Článek

Ford při představení uvádí, že Ranger Raptor v provedení Special Edition vyrobí jen v omezeném množství, aby se zachovala jeho exkluzivita. Kolik kusů to ale ve skutečnosti bude, firma neuvedla. Na evropský trh by mělo auto, které vzniklo speciálně pro něj, dorazit na začátku letošního prosince.

Za volantem Fordu Mustang Mach-E: Parádní elektrické svezení

Testy

Jedinou důležitou součástí Special Edition oproti „běžnému” raptoru je jeho podoba v exteriéru, kde by měl vůz budit ještě větší vzrušení a působit drsněji. Auto bude totiž dekorováno dvojící matně černých pruhů. Stejnou barvu mají i doplňky jako lem blatníků, nárazníky a maska chladiče, a to v kombinaci se třemi barvami – šedou Conquer, bílou Frozen a tradiční modrou Performance.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor Special Edition

Pro větší exkluzivitu Ford do černé přidal i několik červených detailů. V exteriéru jsou to například tažná oka, uvnitř je červeně prošívaný sportovní volant, palubní deska, dveřní výplně a sedadla. Ta jsou navíc ve standardu sportovní a kombinují v sobě kožený potah s dodatky veluru a vinylu. Exkluzivně má působit i nové provedení palubní desky v barvě Raceway Grey, která je k dispozici jen ve verzi Special Edition.

Ford F-150 sám zváží náklad. Pomůže i s rozložením nákladu na přívěsu

AutoMoto

Hlavní vlastností Fordu Ranger Raptor ale vždy byly jízdní vlastnosti. Verze Special Edition nicméně na podvozku ani motoru žádná vylepšení nedostala – kompletně ho přebírá z běžného Raptoru.

Oproti Rangeru XLT má vůz o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlou výšku. Vpředu má vůz trojúhelníková ramena, vzadu víceprvkové zavěšení. Tlumiče značky Fox pomáhají k lepší rychlé jízdě v terénu. Na offroadových kolech má vůz pneumatiky General Grabber AT3 typu all-terrain.

Pod kapotou Special Edition také zůstává stejný vznětový motor 2,0 EcoBlue s výkonem 213 koňských sil, který autu propůjčuje točivý moment 500 Nm. Motor je napojen na desetistupňovou samočinnou převodovku jako například u Fordu Mustang. Řidiči je k dispozici i několik jízdních režimů jako třeba režim Baja, který je inspirován slavnou rallye Baja 1000.

Foto: Ford

Ford Ranger Raptor Special Edittion

Vůz se mimo jiné stane hrdinou nového westernového filmu The Good, The Bad and the Bad-RSE. Snímek má být odkazem na původní spaghetti westerny a natáčel se přímo v originálních kulisách ve Španělsku. Raptor si ve filmu zahraje stejně jako další provedení Fordu Ranger.

Reklama

Související články

Ford Bronco dostane šestikolovou verzi

Šestikolky na základě významných terénních aut už dnes nejsou zcela výjimečné, takže i „velký” Ford Bronco bude takovou variantu mít. Připraví ji americký...

Výběr článků

Načítám