Hlavní obsah

Dojezd elektromobilů se už nemusí nutně zvyšovat, myslí si šéf Audi

Novinky, Daniel Havlina

Šéf německé automobilky Audi Markus Duesmann se v jednom z rozhovorů podělil o svůj poměrně nekonvenční názor. Myslí si totiž, že elektromobily budoucnosti nemusí notně pouze zvedat svůj maximální dojezd. Efekt prý může být i opačný.

Foto: Audi

Audi e-tron GT

Článek

Duesmann poskytl obsáhlý rozhovor serveru CNET při příležitosti nedávného představení elektromobilu Audi e-tron GT. V interview s ním redaktor mimo jiné řešil i vývoj takzvaných „válek“ o větší dojezdy elektromobilů mezi výrobci a Duesmann ho svojí odpovědí poměrně zaskočil.

Čínská baterie do elektromobilu slibuje životnost dva miliony kilometrů

AutoMoto

„Vkládání obřích baterií k dojezdu tisíců kilometrů není podle mě trend, ve kterém se bude pokračovat,“ uvedl Duesmann. „Později poputují čísla maximálních dojezdů dolů, protože infrastruktura nabíjecích stanic bude hustší a budou i zkušenější zákazníci,“ dodal.

Podle Duesmanna je pro člověka stále přirozenější přijet k čerpací stanici a doplnit pohonné hmoty oproti nezvyklému dobíjení energie. Postupem času si na to ale podle něj zákazníci zvyknou a nebudou jim vadit nižší dojezdy. Užijí si naopak, že auta s menší baterií nebudou tak mohutná a těžkopádná.

Audi představuje e-tron GT, verze RS je na stovce za 3,3 sekundy

AutoMoto

Duesmann ostatně není jediným mocným mužem, který podobný názor zastává. Podobně nedávno v podcastu Joe Rogana Experience hovořil i vizionář a výkonný ředitel společnosti Tesla Elon Musk. Ten uvedl, že se výroba elektromobilů převrátila ve vychloubání se. Uznal, že se svými kolegy stále přemýšlejí, jak pojmout finální dojezd Tesla Cybertruck, aby bylo auto vyvážené.

Reklama

Související témata:

Související články

Audi A4 a A6 má čekat elektrická budoucnost

Sedany střední a vyšší střední třídy značky Audi se mají stát plně elektrickými, a to přibližně do roku 2030. Jejich příští generace tedy mají být poslední,...

Výběr článků

Načítám