Článek
Značka Dacia se v posledních letech dokázala vyprofilovat z výrobce laciných vozů do úspěšné automobilky, která dokáže oslovit širokou skupinu zákazníků. O jejím úspěchu přitom nejlépe vypovídá model Sandero, který byl v roce 2024 nejprodávanějším vozem v Evropě a poprvé si v rámci značky připsal přes 300 000 prodaných kusů za rok.

Inovované modely zaujmou především upraveným světelným podpisem předních i zadních světel.
Rostoucí popularitě se však těší také model Jogger, druhý nejprodávanější vůz ve svém segmentu, nebo model Logan. Jejich popularitu by však nyní měla podpořit decentní modernizace, která se propsala do podoby exteriéru, vybavení kabiny a změny se odehrají také pod kapotou.
Obrácené T
Při pohledu na exteriér zaujmou především inovovaná světla s podpisem denního svícení ve tvaru obráceného písmene T nad hlavním světlometem. Nový světelný design je umocněn optickým propojením s maskou chladiče a inovovanými tvary předního nárazníku.
Nový je také design zadních světel s motivem ve tvaru obráceného písmene T. Jednotlivé modely pak zaujmou i specifickými detaily, jako je u modelu Sandero Stepway černý pruh opticky propojující světla.
Novinkou jsou také ochranné prvky karoserie z recyklovaného materiálu Starkle, poprvé použitého na modelu Duster, který zaujme skvrnitým vzhledem a snižuje uhlíkovou stopu. Nová je také nabídka krytů kol, kol z lehké slitiny, laků a různých doplňků.
Nový infotainment i dekory
Kabina přináší nový styl výdechů ventilace, který kopíruje grafický motiv světel, nebo čalounění odolnou látkou na sedadlech, palubní desce a výplni dveří. Volant potěší optimalizovanou ergonomií a u některých motorizací také pádly řazení na zadní straně.
Důležitou inovací je pro modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan nový 10“ displej infotainmentu s bohatou mobilní konektivitou, zatímco 7“ digitální přístrojový štít nabídne nový design. Kabiny mohou nově disponovat bezdrátovou nabíječkou a nechybí kotevní body pro rozhraní YouClip, umožňující instalaci příslušenství dle vlastních požadavků řidiče.
Inovace pod kapotou
Největší inovací pod kapotou je hybridní pohonný systém Hybrid 155, poprvé uvedený pod kapotou modelu Bigster, který bude nově dostupný v modelech Sandero Stepway a Jogger.
Hybridní pohonné ústrojí kombinuje 1,8litrový čtyřválec s dvojicí elektromotorů, baterií o kapacitě 1,4 kWh a automatickou převodovkou se čtyřmi rychlostmi pro spalovací motor a dvěma rychlostmi pro elektrický pohon. Výsledkem je kombinovaný výkon 155 koní, 170 Nm točivého momentu a schopnost zůstat při jízdě po městě až 80 % času v elektrickém režimu.
Další důležitou motorizací je Eco-G 120, pohonný systém umožňující splování benzinu i LPG, určený pro modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan. Oproti starší motorizaci nabízí vyšší výkon (120 oproti 100 koním) a kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Automobilka navíc zvýšila kapacitu nádrží na LPG o 9,6 litru u modelů Sandero, Sandero Stepway a Logan, respektive 8,8 litru u modelu Jogger, čímž se zvýšil dojezd. U modelů Sandero a Logan dosahuje v kombinaci s benzinem až 1590 kilometrů, u modelů Sandero Stepway a Jogger až 1480 kilometrů.

Dacia Jogger a Sandero Stepway nově nabízejí motorizaci Hybrid 155.
U litrového tříválce pro modely Sandero a Logan navíc vzrostl výkon z původních 90 koní na 100 koní (motorizace TCe 100), přičemž je stále spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. V nabídce ovšem zůstávají také motorizace TCe 110 a SCe 65.
Bezpečnější i komfortnější
Automobilka se navíc pochlubila třemi důležitými inovacemi po stránce bezpečnosti i komfortu, sloučenými do balíčku Driving Pack, mezi které patří automatické světlomety, víceúhlová kamera nebo elektronicky sklopná zpětná zrcátka. Jejich dostupnost se pak liší v rámci modelů.
Dacia navíc přidala do svých modelů tlačítko My Safety, které umožňuje snadné uzpůsobení/vypnutí předvolených asistenčních systémů dvojitým stisknutím. Dostupnost inovovaných modelů na trhu zatím neznáme.