Hlavní obsah

Dacia představuje nový hybrid, ujede až 1500 km a pohání všechna kola

2:48
2:48

Poslechněte si tento článek

Automobilka Dacia představila novou hybridní motorizaci G 150 4×4, určenou pro modely Duster a Bigster, která díky spalování benzinu a LPG ujede až 1500 kilometrů bez nutnosti tankovat a pohon zadních kol má řešený elektromotorem. V nabídce se objeví do konce roku.

Foto: Dacia

Dacia Duster G 150 4×4

Článek

Nová pohonná jednotka s označením G 150 4×4 kombinuje několik technologií: hybridní pohon, duální palivový systém na benzin i LPG a pohon všech kol pomocí elektromotoru, díky čemuž se jedná o světovou novinku.

Základem pohonného ústrojí je 1,2litrový spalovací motor s 48V mild-hybridní technikou, nabízející maximální výkon 103 kW (140 k) a 230 Nm točivého momentu, který spolupracuje s elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 23 kW (31 k) s 87 Nm točivého momentu. Výsledkem je kombinovaný výkon 113 kW (154 k).

Spalovací motor je spojen s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s pádly pod volantem (což je pro značku novinkou), elektromotor je pak vybaven dvoustupňovou převodovkou s možností odpojit zadní nápravu, což je novinkou pro celý segment.

Převodovka elektromotoru nabízí vysoký točivý moment na zadních kolech při nižších rychlostech a současně je schopna pomoci udržet silnou trakci zadních kol při rychlostech až do 140 km/h. Při odpojení pak klesají ztráty třením a vůz v režimu pohonu pouze předních kol nabídne nižší spotřebu.

Díky chytře řešenému režimu pohonu všech kol modely Dacia a Duster s novou motorizací nabídnou řadu jízdních režimů jako Auto, Eco, Snow, Mud / Sand, Lock a také asistent pro kontrolované sjíždění svahů při rychlostech 3 až 30 km/h.

Elektromotor na zadní nápravě čerpá energii z 48V baterie s kapacitou 0,84 kW, která se sama dobíjí během zpomalování. Vůz je schopen pracovat po omezenou dobu v čistě elektrickém režimu, v městském režimu pak značka slibuje u modelů Duster a Bigster až 60 % jízdy v elektrickém režimu.

Dojezd až 1500 kilometrů bez nutnosti doplňovat palivo je možný díky dvěma 50litrovým nádržím, jedné na benzin a druhé na LPG. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat v průměru kolem 7,1 až 7,2 l/100 km při spalování LPG, respektive 5,5 až 5,6 l/100 km při spalování benzinu.

Nová pohonná jednotka G 150 4×4 bude pro modely Duster a Bigster k dispozici do konce tohoto roku, ceny zatím neznáme. Spolu s jejím uvedením navíc značka upravila motorizace pro model Duster, kde hybrid 155 nahrazuje hybrid 140, mild hybrid 140 nahrazuje mild hybrid 130 a Eco-G 120 nahrazuje Eco-G 100.

Výběr článků

Načítám