Článek
Značka Dacia aktuálně s modelem Spring nabízí jeden z nejdostupnějších elektromobilů na evropských trzích, nyní se však pochlubila konceptem, který míří ještě dál. Vize pojmenovaná Dacia Hipster totiž má být ještě menším a dostupnějším elektromobilem pro masy.

Koncept Dacia Hipster měří na délku pouze tři metry.
Koncept má měřit pouhé tři metry na délku, 1,55 metru na šířku a 1,53 metru na výšku. Uvnitř slibuje čtyři plnohodnotná místa pro dospělé cestující a zavazadlový prostor s objemem v rozsahu 70 až 500 litrů (při sklopení zadních opěradel).
Automobilka bohužel šetřila s technickými parametry, novinka by však měla být o 20 % lehčí než stávající model Spring, což by znamenalo, že se hmotnost bude pohybovat kolem 800 kilogramů.
Bohužel neznáme ani výkon elektromotoru či kapacitu baterie, koncept by však měl být navržen pro „každodenní život“ a slibuje „dostatečný dojezd“ pro každodenní cesty se dvěma dobíjeními týdně.
Jeden ze snímků přitom ukazuje dojezd 180 kilometrů při 75 % kapacity baterie, při plné kapacitě by tak mohl být dojezd cca 240 kilometrů.
Znovuobjevený lidový vůz
Koncept Dacia Hipster zaujme jednoduchým a robustním designem s koly umístěnými v rozích karoserie, přičemž ambicí značky mělo být „znovuobjevení skutečného lidového vozu“ s designem, který bude „výrazný a zapamatovatelný“, jak uvedl Romain Gauvin, vedoucí oddělení designu exteriéru značky Dacia.
Exteriér navíc zaujme řadou zajímavých detailů, které ukazují důraz značky na snížení hmotnosti a množství materiálu použitého na výrobu. Zadní lampy tak nemají vlastní sklo a jsou ukryté za pátými dveřmi, které mají dělené otvírání. Vnější kliky nahradil popruh, karoserie má pouze tři lakované panely.
Kabina slibuje bohatý vnitřní prostor, přesto je i zde znát důraz na snížení ceny a hmotnosti.
Například boční okna nejsou stahovací, ale posuvná, přístup na zadní sedadla je řešen odklopením předních opěradel, která jsou sedákem spojena do lavice. Vůz přitom slibuje i inovativní konstrukci sedadel, tvořenou viditelným rámem a technickou síťovinou.

Výbava nabídne dva airbagy (řidiče a spolujezdce) a jednoduchý digitální přístrojový štít. Infotainment je řešen dokovací stanicí pro mobilní telefon, který lze použít jako digitální klíč a slibuje plynulé propojení s vozidlem.
Rozvržení kabiny lze upravovat pomocí 11 úchytů YouClip, známých již ze současných modelů značky, do kterých lze nacvaknout různé příslušenství - včetně držáků nápojů, loketní opěrky, osvětlení nebo i bluetooth reproduktoru, který bude v kombinaci s mobilním telefonem fungovat jako audiosystém vozu.
Dacia Hipster je zatím pouze konceptem. Zda a případně kdy se jeho vizi značka pokusí přetavit v produkční model, zatím nevíme.
Koncept by však mohl být ideálním kandidátem na nový segment vozů „E-Car“, který by se nyní měl rodit ve spolupráci automobilek a EU. Vznikat však začal pravděpodobně ještě dřív, než nový segment začal dostávat obrysy.