Hlavní obsah

Cobra Arbitrage GT: Karbon z Thajska

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cobra International Co je největší výrobce surfových prken na světě. Jenže v jejím výrobním programu jsou i další položky - kompozitové části na motorky, listy na větrné elektrárny či lodě. Tak proč by si thajská firma nemohla "střihnout" sportovní automobil?

Článek

Na projektu se podílel Alan Mertens, konstruktér známý z Formule Ford a mnoha monopostů pro dálkové soutěže, jako je 500 mil v Indianapolis. Jeho zkušenosti s konstrukcí vozů ze superlehkých karbonových vláken jsou tak velmi dobře vidět.

Uhlík kam se podíváš

Cobra Arbitrage GT je supersportovní automobil, který má karoserii i interiér kompletně vyrobené z uhlíkových vláken. Ta jsou až desetkrát silnější než ocel a ve vhodném tvaru dokáží ochránit posádku mnohem lépe, než bortící se plechy. Na to už přišli konstruktéři závodních automobilů, takže nyní můžeme najít ve formuli 1 tzv. monocoque, tedy jednolitou vnitřní skořepinu s extrémní pevností, ve které je umístěno místo pro posádku. Právě tato součást je použita i u tohoto vozu.

Karoserie má ostře řezané hrany a je přísně aerodynamická. Vpředu odsává vzduch od nárazníku dvojice výdechů na přední kapotě, na bocích jsou ohromné výdechy a nasávání vzduchu k brzdám a zadní partii zdobí centrální trojice výfuků umístěná mezi ohromnými difusory.

Bezpečný a komfortní

V interiéru nalezneme karbonovou přístrojovou desku, ve které může být zabudováno cokoliv, co zákazník žádá. Je připravená nést supermoderní hi-fi souprava, navigace, dvouzónová automatická klimatizace či kožené obšití sedadel. Celý vůz bude stavěn přesně podle přání a postavy zákazníka, takže bude zabezpečena největší bezpečnost, jakou lze očekávat pouze u závodních speciálů. Jen nebude moci automobil řídit nikdo jiný než majitel, protože sedadlo nebude stavitelné.

Turbo, dvě, žádné?

Jako pohonná jednotka pracuje před zadní nápravou zážehový šestiválec o objemu 3,2 l z produkce koncernu Volkswagen. V atmosférické verzi disponuje výkonem 177 kW, ale lze domontovat i jedno či dvě turbodmychadla. Pak se výkon vyšplhá na 404 kW. Z 0 na 100 km/h pak vůz zvládne zrychlit za 3,2 s. Cena vozu je stanovena na 90 000 euro a vyrábět se bude od ledna roku 2008 v limitované sérii 350 exemplářů.

Reklama

Související články

Superlehký Caterham R400

Britská továrna Caterham, která vyrábí repliky slavného Lotusu Super Seven zjistila, že její vozy jsou příliš těžké. Zanedlouho tak bude v prodeji za 27 000...

Antas V8: Automobilová renesance

Restaurátorská firma Faralli & Mazzanti se rozhodla, že je čas představit svůj vlastní výrobek. Není lepší místo na prezentaci, než soutěž automobilové krásy...

T-Rex: Obrácená tříkolka

O jízdních vlastnostech lehkých automobilů s výkonnými motory se nedá pochybovat. Jak ale ještě více snížit váhu? Co třeba odstranit jedno kolo? Kanadská firma...

Nejsilnější Mustang všech dob

Před časem představila automobilka Ford koncept Mustang GT500. Jeho 478 koní bylo velkým příslibem pro budoucí nejsilnější model tohoto jména v historii. Jenže...

Výběr článků

Načítám