Hlavní obsah

Čínský výrobce elektromobilů Nio kvůli poklesu prodeje snižuje ceny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čínský výrobce elektromobilů Nio sníží ceny všech svých modelů a ukončí bezplatnou výměnu baterií pro nové zákazníky. Informuje o tom agentura Reuters. Firma se potýká s poklesem prodeje. Cenovou válku v Číně odstartovala americká Tesla a na čínském trhu se do ní zapojilo více než 40 značek včetně Volkswagenu.

Foto: Nio

Nio ET7

Článek

Firma Nio od pondělí 12. června snížila ceny o 30 tisíc jüanů (bezmála 93 tisíc korun) pro všechny modely, včetně svých přepracovaných sportovně-užitkových vozů (SUV) ES6 a ES8. To představuje slevu od šesti do devíti procent. Společnost také už nebude poskytovat bezplatné služby výměny baterií kupujícím, kteří složí zálohu od uvedeného data nebo později.

„Změny jsme interně projednávali poměrně dlouho a zapracovali jsme rady a návrhy od některých uživatelů,“ uvedl ve firemním sdělení generální ředitel společnosti Nio William Li. „Je ten nejlepší čas to zveřejnit (…), ale nemůžeme udělat radost všem,“ dodal.

Společnost Nio nabízela stávajícím vlastníkům službu výměny baterií zdarma nejméně čtyřikrát měsíčně. Patří mezi hrstku výrobců elektromobilů, kteří sázejí na výměnu vybitých baterií za nabité jako alternativu běžnějšího nabíjení. Hlavní rival Tesla výměnu baterií odmítal s tím, že je problematická a nevhodná pro široké použití.

Nová výměnná stanice automobilky Nio namontuje nabitou baterii za 3 minuty

AutoMoto

Prodej aut Nio v dubnu a květnu klesl, cenová válka totiž v Číně zesílila a celková poptávka oslabila. Se svými čistě elektrickými vozy s cenou nad 300 tisíc jüanů dodala společnost Nio za prvních pět měsíců zákazníkům 43 854 vozů. Pro srovnání - prodej Tesly v Číně byl ve stejném období více než pětkrát vyšší.

Nio nabízí některé své modely i v Evropě, konkrétně v Německu to jsou sedany ET7 a ET5 a crossover EL7. Německý web v době vydání článku zobrazuje ceny 69 900 eur (1,65 milionu korun), resp. 47 500 eur (1,12 milionu korun) a 73 900 eur (1,75 milionu korun) - ovšem bez baterie.

Tu si zákazník může přikoupit za dalších 12 tisíc eur (284 tisíc korun) v případě standardní 75kWh baterie či 21 tisíc eur (497 tisíc korun) v případě větší 100kWh baterie nebo si ji může k vozu pronajmout za 169 eur (4 tisíce korun), resp. 289 eur (cca 6800 korun) měsíčně.

Není jasné, zda se snížení cen promítne i do Evropy či dalších míst, kde se vozy Nio prodávají, nebo zda bude platit jen pro Čínu.

Akcie společnosti Nio v Hongkongu dnes vzrostly téměř o šest procent. Od začátku roku ale více než 20 % ztrácejí.

Čínské Nio chce proniknout do Evropy pomocí výměnných baterií elektromobilů

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám