Hlavní obsah

Čínský řidič musel jet, dokud mu nedošlo palivo. Údajně selhal tempomat i brzdy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Řidiči Havalu H6 na východě Číny nezbývalo údajně nic jiného než jet stovky kilometrů na tempomat, který nešel vypnout. Auto ale je běžně možné zastavit řadou různých způsobů.

Foto: Profimedia.cz

Haval H6 (ilustrační foto)

Článek

Tempomat je dobrým pomocníkem, ale může být zlým pánem. Přesvědčit se o tom měl čínský motorista jménem Luo, jehož Haval H6 na dálnici v provincii Chu-nan jel a nešel zastavit. Alespoň podle čínského webu Autohome, který zprávu přináší.

Vozu se měl večer 2. prosince zaseknout tempomat při rychlosti přes 100 km/h - nešel vypnout. Zároveň s tím měly selhat brzdy, takže vůz na brzdový pedál nereagoval a prostě jel pořád dál. Jakkoliv takovéto dvě závady najednou nejsou příliš pravděpodobné, vyloučit je nelze - auto je přece jen složitý stroj a porouchat se může kdykoliv.

Luo informoval policii, která mu poskytla doprovod, aby mohl prostě jet. Také údajně sehnala servisní podporu z automobilky, ale ani ta nebyla schopna najít řešení, takže zbývala jediná možnost - jet dál, dokud nedojde palivo. Bohužel pro Lua, zásoba paliva byla ještě docela velká - vůz se zastavil až po zhruba pěti stovkách kilometrů v provincii Kuang-tung.

Nové moskviče jsou podvod ruské propagandy. Auto je komplet z Číny

AutoMoto

Zní vám to jako ony příběhy o splašených teslách, které pořád zrychlují, ale následně se ukáže, že řidič jen místo brzdového pedálu v panice šlapal na plyn? Nejste sami. Věcí, které by musely selhat, aby skutečně nezbývalo nic jiného než jet, dokud nedojde palivo, je více - zejména parkovací brzda a volič převodovky, případně táhla řazení. Jakou převodovku vůz měl, není známo.

Parkovací brzda, ať už klasická, nebo elektrická, se dá v případě nouze použít k zastavení vozu. Ruční páku prostě zatáhnete, u elektronické držíte tlačítko. Vyřadit na neutrál u manuální převodovky je snadné, i kdyby byla závada na spojce. Se závadou na táhlech řazení zase můžete vyšlápnout spojku. Ano, může se porouchat obojí najednou, ale jak moc je to pravděpodobné?

U samočinné převodovky zase volič posunete do polohy N a vůz by měl vyřadit; elektronický volič je někdy třeba podržet v dané pozici, ale vůz by nikdy neměl odmítnout vyřadit, když mu to řidič přikáže. Ve všech těchto případech vůz zastaví dříve než po 500 kilometrech.

Jak to konkrétně bylo v tomto případě, proč nic z výše uvedeného nefungovalo, zatím není známo. Vůz putoval do servisu a výsledky šetření, co konkrétně za problémem stálo, zatím nejsou veřejně dostupné.

Co stojí za poklesem prodejů Škody v Číně? Začal dřív než covid

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám