Hlavní obsah

Český tým Toyoty pojede Dakar, pilotovat bude matador Tomáš Ouředníček

Automobilový jezdec a osminásobný účastník Rallye Dakar Tomáš Ouředníček by měl na další ročník Dakaru vyrazit se speciálem Toyota Hilux GR T1+.

Článek

S koncepčně shodným vozem, jako je ten, s nímž si Násir Attíja z Kataru letos připsal pátý triumf na slavné soutěži, by chtěl Ouředníček vylepšit své maximum, kterým je 17. místo z roku 2019. Projekt Toyota Gazoo Racing Czech je však víceletý a Ouředníček věří, že bude v budoucnu schopen bojovat s absolutní špičkou v kategorii.

„Prakticky všechny vozy, se kterými jsme v minulosti Dakar jeli, jsme se pokoušeli i vyvíjet. Vždy jsme toužili po tom, abychom měli auto, které je hotové a nebrzdila nás technika. To se snad teď stalo,“ řekl Ouředníček v pátek večer na slavnostním představení vozu a dalších týmových plánů.

„Dostat se do vozu od nejlepšího závodního týmu světa je snem každého jezdce. Na tom, abychom získali příležitost usednout právě do špičkové toyoty, jsme tvrdě pracovali dlouhou dobu. Je to velká odměna za naše výkony i vytrvalost,“ podotkl brněnský rodák, který startoval na Dakaru osmkrát.

Ikonická kachna bude závodit na Dakaru s českou pilotkou

AutoMoto

Ouředníček bude mít speciál Toyota Hilux k dispozici v Česku, hlavní servis však bude zajišťovat belgický tým Overdrive. Stejně jako to bylo doposud například v případě Attíji.

„Důležité ale je, že auto bude tady v Česku a můžete tak prakticky každý týden trénovat. Potřebujeme teď najezdit kilometry, protože auto je o 30 centimetrů širší než standardní auto a na to si musíme zvyknout,“ řekl Ouředníček. První rallye, kterou by chtěli absolvovat, je v závěru července Baja Aragon ve Španělsku. „Nepůjde nám ale o výsledek. Chceme se s autem hlavně naučit jezdit,“ podotkl.

Foto: Dan Vojtěch, Toyota

Toyota Hilux GR T1+

Základem speciálu Toyota Hilux GR T1+ je uprostřed umístěný pětilitrový motor V8 z Lexusu o výkonu 400 koní, pohon 4×4 a speciálně odladěný plně nastavitelný podvozek s nezávislým zavěšením kol a rovnoměrným rozložením hmotnosti. Vůz postavený v dílnách Toyota Gazoo Racing South Africa je koncepčně shodný s vítězným strojem Násira Attíji z posledních dvou dakarů.

„Vrcholem letošní sezony bude samozřejmě Dakar 2024. Tam se chceme ucházet o přední umístění a čeká nás proto ještě hodně práce. Celé léto budeme tvrdě testovat a trénovat, plánujeme evropské závody a v říjnu podnik světového šampionátu Rally du Maroc,“ uzavřel Ouředníček.

Při pohledu do budoucnosti má smělé plány. „Pro nás by byl super výsledek dostat se do Top 10 a v dalších letech bychom pomýšleli i na Top 5. Teprve se ale ukáže, zda dokážeme náš progres posouvat. V kategorii T1+ je obrovská konkurence a je tam sedm velkých výrobců,“ dodal.

Tomáš Ouředníček se Dakaru a dalších vytrvalostních rallye účastní pravidelně od roku 2008. Vybojoval sedm dakarských medailí, společně s navigátorem Davidem Křípalem vyhrál největší africký závod Morocco Desert Challenge. Historicky nejlepším českým výsledkem mezi automobily je šesté místo Martina Prokopa z roku 2019. „Určitě máme před sebou horizont pěti let,“ dodal Ouředníček.

Expediční Toyotou Hilux po krásách Čech i Moravy

Testy

Reklama

Související témata:
Tým Toyota Gazoo Racing Czech

Výběr článků

Načítám