Hlavní obsah

Ikonická kachna bude závodit na Dakaru s českou pilotkou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ikonický Citroën 2CV, řečený „Kachna“, se po téměř třech desetiletích vrátí na dakarskou rallye. Tentokrát ve třídě Classic v rukou české závodnice Barbory Holické.

Foto: Barbora Holická/Duckar

Vizualizace Citroënu 2CV „Duckar“

Článek

Může auto, vzniklé jako co nejlevnější přepravník pro francouzský venkov, závodit v nejtěžší rallye na světě? Barbora Holická si myslí, že ano, a chystá se Dakaru zúčastnit ve třídě Classic v příštím roce pod názvem „Duckar“, vzniklém spojením slov „duck“, tedy „kachna“, a „Dakar“.

Není žádným zelenáčem, v domácích pohárech získala řadu vítězství, a v roce 2018 dokonce získala Cenu Elišky Junkové pro nejlepší ženu v českém motorsportu. A dlouhodobě jezdí právě na citroënech.

„Když chci zdolat největší výzvu své závodní kariéry, musí to být právě Citroën a co jiného než 2CV. Chceme dokázat, že i extrémně náročný terén dakarských tratí se dá zvládnout s tímto ikonickým autíčkem,“ říká šestatřicetiletá závodnice.

Foto: Barbora Holická/Duckar

Vizualizace Citroënu 2CV „Duckar“

„Když může jezdit šedesátkou po zoraném poli, zvládne i tratě na Dakaru,“ dodává o autě, které proslulo nejen ve francouzské popkultuře kromě svých schopností a komerčního úspěchu také rolemi v řadě francouzských komedií. V minulosti „kachny“ na Dakaru startovaly – do roku 1986 ještě na původní africké trati.

Pro účast zvolila kousek z roku 1979, který samozřejmě pro závod nebude v sériovém stavu. „Chceme zachovat jeho tvář a výjimečnou technologickou funkcionalitu. Upravíme ho jen tak, aby Dakar zvládl,“ říká o voze specialista Tomáš Neruda, který pracuje na potřebných úpravách.

Z Dakaru na silnice. Prodrive představil extrémní off-road Hunter

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám