Hlavní obsah

Bude nástupce i20 N elektrický? Byl by drahý, říká konstruktér

Hyundai potřebuje pro divizi N vstupní model za rozumnou cenu, proto konstruktér, technický poradce a někdejší šéf divize N Albert Biermann už dlouho bojuje za nástupce se spalovacím pohonným ústrojím. Zatím ale podle vlastních slov nebyl úspěšný a s plug-in hybridem či elektromobilem nesouhlasí.

Foto: Hyundai ČR

Současné Hyundai i20 N Premium

Článek

Model i30 není jediným, u něhož je budoucnost otázkou, alespoň podle dalších slov Alberta Biermanna. Pro australský web Drive se rozhovořil také o ostré i20 N, u níž automobilka zatím nemá jasno, jestli připraví nástupce.

Jaká je budoucnost Hyundai i30? Spekuluje se o crossoveru 

AutoMoto

„Trh ostrých hatchbacků se globálně zmenšuje, ale ta část, v níž je i20 N, je v Evropě velmi důležitá. Problém ale je, že tam řada lidí sní o elektromobilech. Za druhou generaci i20 N se spalovacím motorem bojuji už nějakou dobu, ale zatím nemám vyhráno,“ cituje web Drive Biermanna.

Přeplňovaná šestnáctistovka, která v současnosti pohání i20 N, zvládne splnit emisní normu Euro 7, pokračuje konstruktér. Není ale ani proti elektrické verzi této „kapesní rakety“, která by se mohla prodávat po boku konvenční varianty.

Test Hyundai i20 N: Zaručený recept na zábavu

Testy

„Proč ne? V současnosti si nedokážu představit, že bychom malé elektrické auto divize N dostali na cenovou úroveň i20 N. Ale elektrická verze i20 N může být okouzlující auto s podstatně nižší cenou oproti ioniqu 5 N. Musíme přinést elektrifikaci i do segmentu, kde je dnes i20 N,“ vysvětluje Biermann.

Mohl by však podle něj být nástupce i20 N plug-in hybridní či výhradně elektrický? „Mohl, ale s tím ani trochu nesouhlasím,“ zní jednoznačná odpověď.

Jedním z největších problémů je podle něj u elektrických výkonných aut, jak udržet cenu v dosahu zákazníků ostrých hatchbacků. „Jsme Hyundai, nechceme jít k vyšší ceně. Velká část komunity N tam nemůže jít,“ cituje ho web.

Ostrými hyundai po okruhu v Mostě: Baví mě ta, v nichž jsem nejpomalejší

AutoMoto

Levnější elektromobily s logem N, než jakým bude chystaný ioniq 5 N, však nezavrhuje. Existuje podle něj docela velká šance, že firma nabídne model N na základě chystaného levného elektromobilu. Jenže to není jednoduché.

„Jak můžeme z takového auta vymáčknout více výkonu (…) a stále zůstat na rozumných nákladech? To je ta výzva,“ říká s tím, že takové auto by nejspíš nedostalo drahou 800V architekturu a zůstalo u čtyřsetvoltové.

„Dříve nebo později nabídneme elektromobil, který bude v cenové hladině i20 N. Bude stejně šílený? Asi ne. Musí být aspoň trochu šílený? To ano, jinak nemůže existovat,“ uzavírá konstruktér.

Reklama

Související témata:
Hyundai i20 N
Ostré hatchbacky

Související články

Hyundai Ioniq 5 N může mít i 600 koní

Jihokorejský Hyundai potvrdil, že chystaný elektrický Ioniq 5 N bude mnohem výkonnější než spalovací i30 N. Auto se díky tomu stane vlajkovou lodí sportovní...

Výběr článků

Načítám