Článek
Měsíce čekání, „čínský“ koncept, automobilkou řízené fotky zakamuflovaných prototypů - tomu všemu je nyní konec. Ve čtvrtek 16. června mnichovská automobilka představila sériovou verzi nejostřejší „pětky“ – M5. Tu poznáte mj. podle čtveřice koncovek výfuku, dynamičtější karoserie či devatenáctipalcových litých kol (na přání můžete mít i dvacetipalcová).
Pohon nebude mít na starost atmosférický desetiválec jako u předchozí generace, ale dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec. Tento motor používají i modely X5 M a X6 M. Výkon motoru činí 560 koní (412 kW) při 7000 otáčkách, točivý moment dosahuje 680 Nm od 1500 (!) otáček. Stovku zvládne M5 za 4,4 vteřiny, 0-200 km/h za rovných 13 vteřin.
Nejvyšší rychlost je omezena na tradičních 250 km/h, po odstranění omezovače je to 305 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva, na jejíž nízkou hodnotu bychom však v praxi moc nesázeli, je dokonce pod 10 litrů (přesně 9,9 l/100 km).
Převodovka bude samočinná, sedmistupňová s možností sekvenčního řazení. Poháněná jsou pochopitelně zadní kola, nechybí samosvorný diferenciál.
Světovou premiéru si nová M5 odbude na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. První zákazníci se dočkají koncem letošního roku. Ceny zatím BMW neoznámilo.